7 cm är svaret...

Jag har precis brutit handleden på två ställen efter ett fall nerför en slänt så jag slipper renoveringen på ett tag men det är jobbigt att komma upp ur soffan och justera fläkten så denna fläkt med styrning vore ju kanon så kan jag behagligt fortsätta läsa ByggaHus utan att behöva stiga upp alls!
 
Svaret är 7 cm!

Min 83-åriga mor, som inte kan lämna hemmet pga hjärtsvikt, lider enormt i sin tvårummare, då den inte är genomgående. Det var 32 grader i hennes sovrum igår varpå hon får ännu svårare att andas. Då alla fönster är åt samma håll så går värmen inte att vädra bort och hennes två vanliga golvfläktar vispar bara runt värmen. Hoppas på vinst för att underlätta min sjuka mors sista tid i livet ❤️
 
1. Jag önskar vinna en fläkt då vi bor på ovanvåningen i vårt nybyggda hus. Lägg där till att sambon är höggravid, har kokkheta händer och fötter p.g.a graviditeten och svårt att somna.

2. 7cm
 
  • Gilla
Cissisv
  • Laddar…
7 cm

Med en egen fläkt är jag inte längre beroende av hur min äkta hälft har ställt in den gemensamma.. ;)
 
7 cm.

sol i sinne, svalt inne!
 
Paddannn
Inomhusdelen sak placeras minst 7 cm från taket, enlight Jonas Eriksson.

Jag behöver vinna denna fläkten då våra gamla SmartFan 2S håller på att dö ut efter att ha jobbat på högvarv hela förra sommaren och nästan hela denna sommarten.
Lägenhetsbygget i tegel som vi för tillfället bor i, i väntan på nytt hus 2023, håller som minst 26 grader och håller värmen bra genom hela natten. Så att vistas inomhus under dagen kräver fläkt och på natten behövs fläkten för att ens kunna sova..
Eftersom 2S är den bästa fläkt med sina olika lägen och tystaste jag någonsin haft. Så antar jag att 3:an är ännu bättre, om möjligt..
Så Snälla, ge mig en uthärdlig sista tid i lägenheten
 
Minst 7cm.

Snygg och bra, en sån vill jag ha.
Min gravida fru kommer njuta och le, när hon svalkas av en SmartFan 3!
 
Minst 7cm.

Om jag skulle vinna fläkten så skulle jag ge den till min 6 åriga son Kalle som önskar sig en fläkt till sitt rum som han kan styra med rösten (Google Home kompatibel)
 
Svaret är minst 7 cm.

Med den nuvarande och med föregående somrar i färskt minne
Så passar ju den här perfekt att ha inne
Nu slipper man ligga i sängen och på sig vrida och vända
Den här kommer att kyliga pustar till mig sända
Inga mer sömnlösa nätter, inga svettiga lakan
Det är så att man fullständigt tappar hakan
Tidlöst snygg och av naturen smart
Den här kan man säga har både fläkt och fart
Och ändå är den tyst som få
Så om man vill kan den hela natten gå
Och för de somrar som komma skall
Så kommer jag hädanefter om jag har denna att stå pall
 
Minst 7cm ifrån.
Jag vill vinna fläkten för att kunna ventilera ut luften genom köksfönstret(få korsdrag) utan att få in grannens cigarettrök. Det skulle öka sömnkvaliten markant.
 
1. Snart börjar inomhuscyklingen uppe i Norrbotten, att dra på med 300W på cykeln blir rejält varmt i garaget så en fläkt skulle motivera träningen. Givetvis placerar jag den bakom mig för att få medvind ;)

2. 7cm minst
 
Svar 7 cm

Min LLVP läcker vatten när jag slår på AC och kan därmed inte använda den. Har inte råd att byta den just nu så denna smarta fläkt hade hjälp våran familj enormt mycket. Vi får sova nere i vardagsrummet under dom varma dagarna.
 
1. Kör idag Xiaomis produkter hemma t.ex. telefoner, robotdammsugare, övervakningskameror, lampor och tempgivare inkl hubb. Denna skulle vara ett fint tillskott och skulle kyla ner under de varma dagarna. Ser att man kan koppla in den i Home appen vilket är ju helt underbart.

2. Minst 7 cm
 
U Ulrika M Moser skrev:
Sommaren börjar lida mot sitt slut men bjuder oss fortfarande värmetoppar i stora dela av landet. För att hjälpa våra medlemmar hitta lite behaglig svalka tävlar Byggahus.se därför ut 2 st smarta och snygga golvfläktar från Xiaomi av modellen Smartmi SmartFan 3.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en Smartmi SmartFan 3

  2. Besvara frågan: Hur långt från taket ska en inomhusdel till en luft/luftvärmepump placeras enligt värmepumpsinstallatören Jonas Ericsson? Rätt svar hittar du här: [länk]

2 lyckliga vinnare kommer att koras 2022-08-19.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Dags att pensionera min gamla wormanko fläkt som jag målat om o renoverat .men den låter för mycket .
Behöver en fläkt med många blad som går tyst .
Bor på 4 våningen taklägenhet ,varmt som fan under sommarn .fönster på samma sida ,så det går inte att få nått genomblås ..
Därför behöver vi en Xiaomi fläkt
7cm
 
Vilken kanontävling!

Svar: 7cm

Motivering:
Jag skulle vilja vinna denna SmartFan då vi bor i ett gammalt hus med dålig ventilation. Luften står still i huset. På sommaren kommer vi ha den i sovrummet för att kyla ner oss och på vintern vid kaminen så vi sprider värmen i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.