Svar: 6st fält

min nuvarande ringklocka är över 40 år gammal så det hade inte varit fel med en ny
 
6 st fält.

Min sons bästa kompis har en liknande ringklocka och brukar glatt berätta varje gång de sett att han ringt på men de inte varit hemma. Min son tjatar om att ha samma så att han kan se när hon ringer på och vi inte är hemma.
 
Keiller Keiller skrev:
Ja, om de monteras och används på rätt sätt. Dvs att man inte filmar grannens tomt eller ett område dit allmänheten har tillträde
Med teknik för att identifiera personer? Det är ju helt rimligt att man går fram till en dörr.
 
D Daniel 109 skrev:
Med teknik för att identifiera personer? Det är ju helt rimligt att man går fram till en dörr.
Ja, men om den som går fram till dörren har för avsikt att begå och/eller begår brott kan det ju vara bra om den personen kan bli identifierad och förhoppningsvis lagförd.
 
U Ulrika M.M skrev:
Har du koll på boräntor? Då har du chansen att vinna denna videodörrklocka att hålla koll utanför din dörr med!
[bild]
Videodörrklockan är trådlös, har wi-fi, 5 m mörkerseende, fullt duplexljud, justerbar känslighet, personregistrering och ansiktsavkänning. Data lagras lokalt så inget abonnemang för molntjänst krävs!

Värde cirka 2000 kr.

För att tävla gör du såhär:
  1. Besvara frågan: Hur många klickbara blå filter kan du sortera på i tjänsten “Jämför boräntor”? Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses 13/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
Hej!

1. 6st
2. Har ingen dörrklocka alls på huset jag har nyss köpt, hade varit kul med en med video.
 
1. 6 stk
2. Förväntar mig att det blir enklare att säga en tid när ungdomen skall vara hemma som senast. Går inte ljuga med en kamera vid dörren😅
 
Keiller Keiller skrev:
Ja, men om den som går fram till dörren har för avsikt att begå och/eller begår brott kan det ju vara bra om den personen kan bli identifierad och förhoppningsvis lagförd.
Det argumentet kan du använda på alla platser. Men faktum är att vi har begränsningar i vad som är tillåtet, vilket jag tycker är bra.
 
D Daniel 109 skrev:
Det argumentet kan du använda på alla platser. Men faktum är att vi har begränsningar i vad som är tillåtet, vilket jag tycker är bra.
Ja, och det är ett bra argument. Bra är också begränsningar vad gäller kameraövervakning. Bra är också möjligheten, att inom lagens råmärken, kunna kameraövervaka med hjälp av en dörrklocka med kamera som lottas ut i den här tråden.
 
D Daniel 109 skrev:
Är de här produkterna lagliga att använda på avsett sätt?
Vad menar du med ”på avsett sätt”? Att användas som ringklocka med en filmande funktion?
Eller har just den här modellen något utöver detta, jag har inte koll på just den här modellen?
Är det något specifikt du ifrågasätter inte skulle vara tillåtet?
 
1. 6st
2. En sådan ringklocka skulle trygga styvbarnen som lever med skydd undan sin biologiska far. Då kan de se vem som ringer eller knackar på utan att behöva gå fram till dörren.
 
1. 6 stycken

2. Saknar ringklocka idag men värst är nog att min fru ibland avstår från att öppna med motiveringen att hon inte vet vem som knackar och att vi inte väntar besök. Tänkt va många spännande besökare vi missat. Med denna skulle hon kunna se vem som knackar och kanske bli mer motiverad att öppna dörren. 🤗
 
1. Det finns 6 stycken.
2. Bara att i förväg kunna se att det är dörrknackare från larmbolag, fiberskojare eller liknande gör det nästan ovärdeligt med video från dörrklockan. Men den extra tryggheten att faktiskt kunna se vilka som vågar sig fram till dörren när vi är borta ska inte glömmas bort heller.
Men om jag ska vara ärlig, det mesta sitter nog i min egen prylsjuka. 😉😆
 
Svar: 6

Har ingen fungerande dörrklocka idag så vi har ingen aning om det står någon stackare där ute o vill oss något bra. Men denna nya dörrklocka skulle alla kunna blir bra bemötta, oavsett om de är glada, hungriga eller trötta :)
 
B
Svar 6st

Saknar dörrklocka idag så det här skulle helt klart vara ett steg i rätt riktning för att hänga med utvecklingen 😊
 
AWS46
Svar: 6 st.

Har sneglat på en sådan här, men blir lite för snål! Idag har vi ingen alls, och det har vi inte haft på 6-7 år.. oj. Då måste jag verkligen vara snål! Då ska jag kanske inte vinna? För då fortsätter jag vara snål 😂
Nä,men vi har en ganska mörk tomt, och det vore skönt att få lite koll vid ytterdörren och vårt förråd som är mitt emot. Perfekt med rörelseövervakning och aviseringar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.