Rätt svar är alternativ 1, 6 st.
Vi ska bygga ett sovloft i stora tjejens rum, men har inte hittat något bra sätt att ta sig upp och ner. Den här var både smart och snygg, och skulle bli jättebra.
 
Eftersom en bild säger mer än tusen ord antar jag att jag knappast kan motivera skälet till att jag borde vinna trappan bättre än så här:
Trapplats.jpg?dl=0
 
Har byggt om & till på huset & "ladan" i 4 år nu- känner att hjärnan går på högtryck angående alla funderingar & uträkningar pga krångliga & speciella förutsättningar i våra äldre hus.
Behöver verkligen en smidig trappa till vårt tänkta gästrum på ö.v. i den isolerade ladan.
Får inte till trapplösningen riktigt men denna skulle funkera perfekt.
 
Hejsan!

Svaret på frågan är alternativ nummer 1, 6 olika färger.

Min motivation till att få vinna den här trappan är att vi bor väldigt litet, och ena grabben har fått flytta ner till ett rum i källaren. Vägen dit är en gammal gisten hemmabyggd trappa som rasar ihop vilken dag som helst. Vi har hänt för ett skynke så han slipper se eländet. Jag skickar med tre bilder som beskriver utsikten från grabbens säng Så klart vi ska vinna trappan :).


Med vänlig hälsning, // Markus i Motala
 
Svaret är 1. Den finns i 6st olika färgkombinationer!

Att få kasta stegen och montera en trapp istället skulle göra livet enklare för oss!
Och att få en trapp som julklapp vore inte dumt ^^
 
Svar: 1. 6 st
Motivering: Denna trappa skulle i ett sommarhus passa, där det är trångt och när man ska upp och ner tassa.
 
Svaret är alternativ 1, dvs att trappan finns i 6 färgkombinationer.

Vår motivering lyder:
Litet hus i skogens slut,
Litet sovrum tittat ut,
Husbon jobbar fram så fort,
Ser på hålet stort.
Hjälp ack hjälp ack hjälp ni mig,
Komma ner i rummet säg
Kom och kom för trappen ner,
Så att vi ryms fler
 
Redigerat:
Veckans vinnare är vår medlem MagnusSt som haft problem att hitta en passande trapplösning. Vi hoppas att spartrappan ska fixa det problemet och dessutom ge pengar över till annat skoj för den växande familjen. Stort grattis!

Motivering: Jag skulle bli oerhört glad om jag vann denna trappan. Det skulle lösa hela mitt problem med att få till en trapplösning utan att bygga om hela undervåningen. Jag behöver inreda ett rum på vinden då familjens behov växer i större takt än ekonomin...
 
  • Gilla
MagnusSt
  • Laddar…
Underbart, stort tack :)
 
Jag hade gett upp tanken på att få några hårda paket under granen i år. Hade räknat med en teckning på sin höjd typ.

Men plötsligt händer det. DHL var o lämnade av ett litet paket, kunde inte hålla mig utan jag gläntade på locket trots att det bara är dan före dan...

tP0v2Ly.jpg

h6Zu5N6.jpg

Återigen stort tack och God Jul!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.