Vinn en bekväm spartrappa för små utrymmen!

fontanot.png

Behöver du klämma in en trappa där den egentligen inte få plats? Nu har du chansen att få hem en ny, modern spartrappa av Fontano från Bygghemma.se. Trappan Karina är både enkel att montera och har en modern och snygg design som livar upp hemmet. Dessutom finns den i flera färgkombinationer, och du väljer själv vilken färg som passar ditt hem bäst.

Totalt värde cirka: 8 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur många färgkombinationer finns trappan Karina i?


1. 6 st
X. 7 st
2. 8 st

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 5 december.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svaret är 1. Tre stålfärger och två träfärger ger sex kombinationer.

Jag borde vinna eftersom jag håller på att bygga en övervåning på garaget, och skulle jag vinna trappan får jag chansen jag tänka om trapplösningen motför den planerade.
 
Hej

Svaret är 1. 6st

Jag älskar dessa trappor med både trä och metall. :)

/Gregg
 
Rätt svar är: 1, 6 st färgkombinationer.
Vore skönt att kunna trappa ner lite i jakten på det ultimata sättet att ta sig till övervåningen!
 
Svaret är 1

Jag skulle bli oerhört glad om jag vann denna trappan. Det skulle lösa hela mitt problem med att få till en trapplösning utan att bygga om hela undervåningen. Jag behöver inreda ett rum på vinden då familjens behov växer i större takt än ekonomin...
 
Rätt svar: 1

Vi börjar få ont om utrymme i huset då vi väntar ett tredje barn. Vi har planer på att inreda vinden för mig och min fru och detta hade blivit startskottet.
 
Rätt svar är 1.
Jag skulle vilja vinna den här trappen till mina barns farfar, han bygger ett litet fritidshus i hans hembygd för att hans barn och barnbarn ska kunna tillbringa tid och vandra efter stigar och vägar som han själv gick som barn. Det är ett arv att få tillgång till sina föräldrars och mor/farföräldrars uppväxt.
 
Svar 1. 6 st.

Vi ska fira jul i vår nyrenoverade stuga i år, men den saknar fortfarande en riktig trapp till övervåningen. Trappen ska vara ett "smycke" i vardagsrummet och det "smycket" har vi inte råd med i år pga att brunnen måste akutbytas för nån månad sen. Hellre vatten än trapp i jul:)

Mvh Peter / Hälsingland
 
Svaret är 1, 6 stycken.

I sommar bygger jag mitt egna hus, med oinredd övervåning, till en början. Skulle vara jätte bra om man ändå hade en trapp då man kan anpassa väggar,golv och tak ut efter trappens utseende och mättande.
 
Svar 1, 6st.

Eftersom jag som bäst håller på att bygga till huset med ett kombinerat garage, carport, förråd och loft på totalt 120kvm så skulle jag verkligen uppskatta en snygg och praktisk trappa för att komma upp på loftet. Det hade gjort att kunde färdigställa loftet snabbare, slippa räkna på trappformler för att bygga min egen trappa och dessutom få en snygg trappa på plats!

/Robert
 
Svar: 1, dvs. 6 kombinationer

Vi skulle behöva en ny innetrappa till källaren så vi snabbt och enkelt kan ta oss till och från tvättstugan utan att behöva ta en sväng om i trädgården med tvätten eller använda den som min sambo uttrycket det "fullständigt livsfarliga trappstegen..." som just nu fungerar som komplement till den till stora delar murkna och ruttna källartrappan. . :(

En ny innetrappa skulle göra arbetet med tvätten mer säkert och effektivt samt tidsbesparande, vilket gör att vi kan umgås med vår 3 månaders lilla tjej ännu mer samt färdigställa den påbörjade källarrenoveringen. Eftersom också tvättmaskinen gick sönder under hösten och renoveringen av källaren inte är klar har vi fått prioritera källarrenoveringen och ny tvättmaskin framför en ny innetrappa... trappstegen fungerar ju trots allt "ganska bra", om man inte vill ta en sväng om i trädgården med tvätten! :)

Anders
 
Svar 1, 6 st
Jag vill vinna en trappa så jag slipper ha en stege upp till vårt nya gästrum ovanpå garaget.
 
Svar 1, sex färger.

Och jag vill vinna för att vi håller på och försöker reda ut planlösningen i vårt lilla torp som egentligen aldrig haft en riktig trappa till övervåningen, men vi vill inreda ett gästloft och behöver därmed en vettig, inte livsfarlig trappa som får plats på det enda stället vi kan ha en (liten) trappa på! Skulle vara så fint och ett stort steg framåt för vår vision! :)
 
Svar 6 st
när vi byggde ut planerade vi för en övervåning bla takstolarnas höjd och vinkel , men det visade sig att trappen tog alldeles för stor plats , med den trappan skulle de vara möjligt .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.