Svar:2.
Min mor är äldre och har gett upp sitt lantställe.
skulle passa fint med detta då hon har gröna fingrar men saknar allt grönt sen dess..
 
Svar: 2
Motivering: Då plasttaket radat sönder på ett befintligt vägg-växthus vore det perfekt att byta ut mot ett färdigt. Material och tid kan istället användas till att bygga hönshus.
 
Svar: 2
Detta vore en dröm för mig. Just köpt mitt första hus och hade varit perfekt till mina chilisar som jag försöker odla. Tredje året jag försöker. Dom två tidigare åren på balkong och har inte lyckats så bra än. Kanske det är detta jag och min sambo behöver.
 
Svar 2, Aluminium och 4mm kanalplast.

Min motivering:
Dagarna blir långa. Nätterna blir korta. Blommorna är här och snön är borta.
När jag ger denna till min fru bli jag nummer ett, att odla har aldrig tidigare varit så lätt.
 
Eftersom jag verkligen hoppas att jag inte missat denna tävling så tänker jag vara så fräck och anta att det är den 1 april och inte den 1 mars som en vinnare utses :)
Svar: 2 Aluminium och 4mm kanalplast
”NEEEEEEEEEEEEEEJ!” jag faller ner på knä ”DU FÅR INTE VARA DÖD! DU FÅR INTE! VI SOM SKULLE SPENDERA HELA SOMMAREN TILLSAMMANS!” försiktigt vaggar jag min tomatplanta fram och tillbaka i min famn. Det blixtrar till och sen öppnar himlen sig och regnet öser ner. En blandning av regn och tårar rinner ner för mina kinder. Jag tänker på alla fina stunder vi skulle ha ihop, min tomatplanta och jag. ”VARFÖR?!” jag vet att min tomatplanta inte kan höra mig men jag kräver ändå ett svar. ”VARFÖR BLEV DET INTE DU OCH JAG?!” Inget svar. Och egentligen så behöver jag ju inget svar, jag vet mycket väl varför det aldrig blev vi två. Du blev mördad. Du blev mördad av en förövare som aldrig kan låsas in för sitt brott, du frös ihjäl. Kylan tog ditt liv. Den svenska oberäkneliga våren blev för mycket för dig. För dig och dina vänner.
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Med detta lilla växthus skulle jag återigen kunna skjuta upp växthusdrömmarna några år.
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Kul att få odla något som överlever utanför husets medelhavsvarma klimat. Hoppas på blomsterprakt i stora lass!
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Skulle passa perfekt på vår balkong! Vi har i ett par år försökt på olika sätt att få till en kryddodling och ett par tomatplantor men det hittills har resultatet varit magert. Med detta växthus skulle vi få inspirationen tillbaka och fortsätta våra försök! Skulle verkligen vara roligt att kunna få skörda, trots att vi bor i en liten lägenhet!
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Min man har de senaste somrarna snickrat diverse blomlådor och en pergola åt mig så han skulle behöva lite vila denna sommaren. Jag önskar ett enkelt och lättåtkomligt växthus då jag vissa dagar har mindre rörlighet pga an neurologisk sjukdom.
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast
Jag har precis planterat om mina physalis och samtidigt insett att mitt odlingstält har gått sönder under vintern. Mycket tråkigt, nu har jag inget att odla i. Ett Multi Grow House Lean skulle verkligen vara perfekt för mig.
 
Svar: Aluminium och 4 mm kanalplast

Jag älskar att odla men har inget växthus, det här vore toppen för tomatplantorna
 
Svar 2. Aluminium och 4mm kanalplast (y)


Tack vare Multi Grow House Lean från GOP underbara idé
gör att även vi med "bara balkong" lite grönt får se
För egen-odlade kryddor i maten
förhöjer ju bara smaken :wow:
 
Svar: Aluminium och 4mm kanalplast

Jag och min sambo flyttade in i vårt stora, underbara hus för snart ett år sedan, vi har ingen jätteekonomi och att renovera invändigt har fått bli vårt prio. Dock älskar jag att påta i trädgården, och längtar efter tiden då krutet ska läggas där, och ett växthus ligger på prioritetslistan för mig! Hoppas att det kan gå lite snabbare på detta sätt.
 
Efter många års fruktlös (även bokstavligt talat) kamp mot rådjur, mördarsniglar, älgar och annat som krälar, kryper och surrar har jag gett upp alla odlingsförsök. Ett växthus vore en möjlighet att skapa en fredad zon där det som odlas kan få grönska och spira ostört. Dessutom skulle det ge lä och en mysig solspot på min vindpinade altan.
 
Svar: 2

Jag har bott några år i Jordanien, och då lärt mig älska deras mat. På sommaren brukar vi göra tabbouleh, en frisk sallad som år perfekt på sommaren, och som ger mig och familjen massor av minnen. Dock, tabbouleh kräver massor av mynta och persilja, samt lite tomat och lök och det är naturligtvis godast om den är färsk. Så, hjälp oss minnas!

(Not: Den tabbouleh man säljer i butikernas salladsbarer är fel. De kör bulgur med enstaka prickar av persilja och mynta, det ska vara tvärt om, persilja och mynta med enstaka prickar av bulgur. Det är väl billigare så...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.