1. Tvätta traktor och bil
2. Jag har ett stort intresse av maskiner och verktyg och kommer att testa tvätten noggrant
3. Jag har mest behov av en mellanstorlek i första hand och en stor i andra hand
 
1. Jag kommer använda den till att tvätta den lilla altanen och markstenen i vårt nya hus. Vi äger inga maskiner alls idag och det vore en perfekt start på vårt husägande!
2. Jag är väldigt tekniskt intresserad samtidigt som jag är minimalist och verkligen använder de saker jag äger. Inget överflödigt kommer innanför väggarna! Jag bjuder också på en utförlig och rolig recension!
3. Liten
 
Högtryckstvätten skulle användas flitigt hemma för att spola av stenplattor, terrass ch båt m.m.

Jag är en vän av produkter av kvalité och tycker inte om produkter som är billiga och inte håller en längre tid. Jag lägger alltsomoftast ner ganska mycket tid på research innan köp för att inte bli missnöjd och utvärderar gärna produkterna därefter.

Jag har behov av en stor maskin, då den kommer användas frekvent och till lite tuffare arbeten.
 
1: bil, altan och ev barn
2: Därför att jag alltid går all in, just nu har jag snöat in på biltvätt så jag gått i spinn.
Fru som är inredare leder till ständigt nya byggnationer och projekt, som behöver tvättas sen hjälper jag även gärna min släkt.
Har skrivit usla rim nu i hopp om att få vinna en tävling väldigt lång tid, är det kanske dags att ge upp denna strid?
Nej glöm det min poesi är här för att äntligen stå på vinnar pallen, jag får ta ett segerfoto framför en högtryckstvätt som spolar vattenfallen.
3:Mellan eller stor så jag kan tvätta allt här vi bor

Mvh Oskar
 
1. Allt möjligt från spola av taket från mossa till rengör en 250 kvadratmeter stor uppfart samt även tvätt av fordon och entreprenadmaskiner.

2. För att jag har ägt allt från Kränzle till Nilfisk och har stor erfarenhet av högtryckstvättar men den enda som har överlevt hittills, och därmed är "all time favorit" är en gammal Kärcher K4 från 2009. Det hade varit väldigt roligt att få testa en av dem helt nya för att kunna jämföra, recensera och förhoppningsvis bli positivt överraskad samt att jag är rädd för att min gamla Kärcher ska ge sig när som helst.

3. Främst en stor då det är mycket krävande uppgifter.
 
1.tvätta bilar, husvagn, huset och skogsmaskinen.
2. Har haft ganska många märken på högtryckstvätt så ha lite att jämföra med
3. 1 stor
2 mellan
3 liten
 
1. Jag ska hjälpa pappa att tvätta av huset och staketet. Jag använder till vardags min högtryckstvätt flitigt till att tvätta både bil och båd, dock har den gått sönder så en ny behöver införskaffas.

2. Jag kommer utsätta den för både tyngre och lättare arbeten och med min analytiska förmåga samt gedigna erfarenhet av diverse olika märken inom ämnet ge en rak och ärlig recension.

3. En stor hade gjort sig bäst, gillar när det finns utrymme för många bar och till tyngre tvättarbeten gör sig en stor och kraftfull bättre i kostymen. :love:
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Hej
Vore fint med en högtryckstvätt så jag kunde tvätta våra bilar.
2. Vore kul få testa en maskin och få se vad den orkar med.
3. mellan borde funka till mina behov
 
Hej

1. Den skulle få jobba på de flesta ytor och förhållanden. Båten behöver sig lite tvätt både nu och efter säsongen, trallen hemma behöver kärlek och bra tryck. I vardagen skulle den få jobba på cyklar då vi kör en del mountain bike. Färsk potatisen till midsommar tvättar ju inte sig själv heller.

2. Jag har aldrig ägt en, lånat grannens för dom stora säsongsjobben, skulle vara kul att få chans att testa dom vidare i vardagen. Upptäcka nya användningsområden.

3. Alla vill ju ha en stor men för dom jobb jag kan komma på skulle säkert en mellan eller liten vara lika bra.
 
1. Vi har precis köpt ett nytt hus (inflyttning på fredag). Flyttar från lägenhet så mycket vi behöver. Men en sak som verkligen behövs är en högtryckstvätt för att rengöra en stor altan som är i stort behov av rengöring. På altanen kommer vi förhoppningsvis spendera stora delar av sommaren. :)

2. Vi gillar ”apparater” och läser alltid på mycket inför inköp, så gillar att sätta oss in i utbud och vilka förväntningar man kan ha. Sen har vi mycket ”fix” med huset närmsta åren så högtryckstvätten kommer gå varm under året.

3. Mellanstorlek är lagom men spelar inte jättestor roll.
 
1. Vi har en villa ute på landet. Altan, balkonggolv och trappor är verkligen i behov av att behöver tvättas. Kanalplatsen på altantaket är grönsvart av smuts och alger. Betongplattorna runt huset skulle också beröva få sig en omgång. Dessutom har vi bilar, båt, åkgräsklippare och cyklar

2. Ofta bedrar snålheten visheten, så även i fallet högtryckstvätt. Vår lilla Kärcher har verkligen fått slita. Slangen är dessutom för kort när man försöker tvätta altantaket.
Jag skulle dessutom gärna skriva om mina erfarenheter och komplettera med bilder. Detta är något jag aldrig gjort, men skulle villa ha ett tillfälle att prova på. Jag har dessutom en längre tjänstledighet framför mig då jag faktiskt kan få tid att både använda tvätten och ge er utförliga rapporter.

3. Vi är i behov av en av dom större modellerna.
 
Vi har snart bott i ett år i vår 70-tals villa där det är sjösten runt hela huset, vårat altantak av korrigerad plast ger mer känsla av solförmörkelse än dagsljus i nuläget. Hade varit en dröm att kunna spola av bilen med redigt tryck och få den ordentligt ren! Sen har jag ett projekt i att skrapa bort mossa och ogräs från en betongmur på 100m just nu. Med en högtryck hade det varit gjort igår! Oändliga användingsområden!

2: Tiden är knapp med två småbarn och pågående husrenovering. En högtryckstvätt hade förenklat och förbättrat väldigt mycket för oss! Rena och fina ytor på ett nafs och mer tid till att leka med barnen!


3: Stor/mellan!
 
Hej!

Ojämn bergsida med synliga sprickor bredvid en grusgång och en röd byggnad i bakgrunden.

1. Fick hjälp att rensa en tidigare täckt bergsida förra säsongen, tyvärr är inte berget så fint som vi hoppades (väldigt ojämnt och många sprickor). Därav behöver vi en högtryck för att rensa berget från lera och annat stök.

2. Har aldrig använt en högtryck innan så med min hjälp får ni ett helt färskt perspektiv Även kräsen så högtrycken kommer att få höra om den faller kort på ngt.

3. mellan alt stor tror jag blir bra
 
E
1. Inför stundande sommar står jag inför en del större projekt. Tvätta och olja altaner, tvätta och måla hus och garage. Detta skulle göra det betydligt smidigare med en stor högtryckstvätt.

2. Jag är personligen av uppfattningen att man får vad man betalar för och det skulle vara intressant att få testa en riktigt rejäl tvätt och bedöma den.

3. Stor.
 
1. Blir väl att tvätta bilen , altanen, spola ur växthuset som står tomt så det kan börja användas ( köpt ett beg ).

2. Vi har inte ägt nån tidigare utan alltid utnyttjat jobbet eller nåns föräldrar så hade underlättat lite.

3. spelar ingen roll :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.