Jag skulle önska en sida där medlemmarna kan rekommendera hantverkare de själva anlitat; sammanfattning av renoveringens omfattning med pris, kvalitet, resultat, bemötande etc. Sorterat efter tex landskap.

Jag skulle även önska en sida där medlemmar kan ange vad de betalat för renoveringar: tex platt papptak 120 kvm, X kr, etc.
Sorterat utifrån renoveringstyp, tex dränering, takbyte, badrum etc.
 
Skulle vilja ha en lista över saker man absolut inte ska göra som bostadsrätt ägare, eller husägare.
T.ex sådant som de flesta kanske bortser för att man inte har kunskap.

Typ att inte låta en hantverkare hålla på att reparera fuktskydd i badrum.
 
Frågan är nog inte vad jag vill utan vad massorna/folket vill.
Jag må ha de bästa idéer (enligt mig) men 99% av de som besöker sidan vill inte läsa om det.

Låt oss rösta på de förslag och se vem som har bästa idéer!

Personligen skulle jag vilja att gamla inlägg arkiveras på något sätt så att man inte kan starta/svara på inlägg som är över 3 år gammal. Vidare skulle jag vilja se möjlighet att ge omdömen på utfört arbete/ rangordna lokala hantverkare för att lättare kunna sortera bort de som inte är bra.

Kanske även samarbete med hantverkare/företag för att erbjuda billigare arbete för aktiva medlemmar
 
Jag skulle i urvalslistan till vänster vilja ha:

- Byggbeskrivningar/ritningar för olika förhållanden beroende på vad som skall byggas, i vilken miljö och hur det skall användas.

- Någon form av prisjämförelsesajt baserat på vad kunder betalat för olika tjänster. Vad vi vanliga dödliga faktiskt betalar för material och olika tjänster.

- Råd till lösningar hur husbyggare et.c. löst uppkomna problem som följer olika trådar. T.ex. husstomme, vatten och avlopp, el, kaminer, isolering, fuktspärr/diffusionsspärr etc etc.

Materialbeskrivning trä, isolering, t.ex olika typer av plywood, virke, lister etc etc.

- Prisjämförelsesajt för byggvaruhus

- Mer tester av olika verktyg

Mvh
Johan
 
När vi nu i coronatider har lite mer begränsade möjligheter till lämpliga fritidsaktiviteter hade jag gärna velat ha fler artiklar med tips på hus som utflyktsmål! (Alltså hus där ingen bor :) )

Det finns ju många offentliga/publika byggnader av intresse, det kan vara hus speciella för en viss tidsepok, stora, små, nya, spännande arkitektur på olika sätt. Allt från slott och herrgårdar till soldattorp och sjuttitalsvillor som inretts till ett obskyrt museum.

Nu blir det ju svårt med resor också men antingen att man kan göra en serie med ett län i taget eller att man har en kategori och tar några stycken hus centrerade till byggahus-besökarnas geografiska tätheter.

Ibland vill man ju komma ut lite också..
 
Tävlingen är avslutad och jag återkommer med vilka som vann innan dagen är slut idag.
 
  • Gilla
MHellmin och 6 till
  • Laddar…
Då har vi gått igenom alla tävlingsbidrag. Tusen tack för alla bra förslag!

De här medlemmarna vinner varsin luftfritös:

Medlem/ (inlägg nr) /vinner fritös
@Peter1986 (#3) - Severin Heissluft-Friteuse
@pacman42 (#2) - Philips Airfryer XXL
@BerraBo (#70) - OBH Nordica Ultimate Fry
@Patrikwidmark (#7) - Delonghi Multi Fry Extra Chef Plus
@PhilipBresch (#25) Princess Digital Family Aerofryer
@M bygg (#12) - Biltema 84-145
@Freedee (#64) Biltema 84-142

Grattis och återigen tack för bra förslag! Nu hoppas jag att ni har fyllt i korrekt adress i er profil, för det är dit luftfritösen kommer att skickas. De går iväg på måndag.
 
  • Gilla
PhilipBresch och 4 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi gått igenom alla tävlingsbidrag. Tusen tack för alla bra förslag!

De här medlemmarna vinner varsin luftfritös:

Medlem/ (inlägg nr) /vinner fritös
@Peter1986 (#3) - Severin Heissluft-Friteuse
@pacman42 (#2) - Philips Airfryer XXL
@BerraBo (#70) - OBH Nordica Ultimate Fry
@Patrikwidmark (#7) - Delonghi Multi Fry Extra Chef Plus
@PhilipBresch (#25) Princess Digital Family Aerofryer
@M bygg (#12) - Biltema 84-145
@Freedee (#64) Biltema 84-142

Grattis och återigen tack för bra förslag! Nu hoppas jag att ni har fyllt i korrekt adress i er profil, för det är dit luftfritösen kommer att skickas. De går iväg på måndag.
Tackar så mycket. Nu skall man hitta plats för denna också, men med tanke på att den annars skulle ha inhandlats så hade man ju åkt på det ändå...
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi gått igenom alla tävlingsbidrag. Tusen tack för alla bra förslag!

De här medlemmarna vinner varsin luftfritös:

Medlem/ (inlägg nr) /vinner fritös
@Peter1986 (#3) - Severin Heissluft-Friteuse
@pacman42 (#2) - Philips Airfryer XXL
@BerraBo (#70) - OBH Nordica Ultimate Fry
@Patrikwidmark (#7) - Delonghi Multi Fry Extra Chef Plus
@PhilipBresch (#25) Princess Digital Family Aerofryer
@M bygg (#12) - Biltema 84-145
@Freedee (#64) Biltema 84-142

Grattis och återigen tack för bra förslag! Nu hoppas jag att ni har fyllt i korrekt adress i er profil, för det är dit luftfritösen kommer att skickas. De går iväg på måndag.
Tusen tack! Nu blir det pommes på julbordet :)
Hoppas även förslaget kan bli verklighet i nån form :)
God Jul!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi gått igenom alla tävlingsbidrag. Tusen tack för alla bra förslag!

De här medlemmarna vinner varsin luftfritös:

Medlem/ (inlägg nr) /vinner fritös
@Peter1986 (#3) - Severin Heissluft-Friteuse
@pacman42 (#2) - Philips Airfryer XXL
@BerraBo (#70) - OBH Nordica Ultimate Fry
@Patrikwidmark (#7) - Delonghi Multi Fry Extra Chef Plus
@PhilipBresch (#25) Princess Digital Family Aerofryer
@M bygg (#12) - Biltema 84-145
@Freedee (#64) Biltema 84-142

Grattis och återigen tack för bra förslag! Nu hoppas jag att ni har fyllt i korrekt adress i er profil, för det är dit luftfritösen kommer att skickas. De går iväg på måndag.

Wow stort tack :heart:
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi gått igenom alla tävlingsbidrag. Tusen tack för alla bra förslag!
Tusen tack, vad roligt!
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker oxå ni ska lyfta fram möjligheten för proffs att presentera sej men även att man ska kunna se om den som svarar på tex en elfråga är elektriker eller bibliotekarie dör att snabbare kunna utvärdera kvalité på svaret för mej som hänger här dagligen är det ju lätt att veta oavsett vad personen har för utbildning att veta nivån på svaren men för en förstagångs besökare är det svårare
 
  • Gilla
Patrikwidmark
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Jag tycker oxå ni ska lyfta fram möjligheten för proffs att presentera sej men även att man ska kunna se om den som svarar på tex en elfråga är elektriker eller bibliotekarie dör att snabbare kunna utvärdera kvalité på svaret för mej som hänger här dagligen är det ju lätt att veta oavsett vad personen har för utbildning att veta nivån på svaren men för en förstagångs besökare är det svårare
Det går ju ganska snabbt att gå in på profilen och kika vad som skrivits in under sysselsättning herr Egenföretagare ;)

Vänliga hälsningar,
Utvecklingsingenjören :geek:
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då har vi gått igenom alla tävlingsbidrag. Tusen tack för alla bra förslag!

De här medlemmarna vinner varsin luftfritös:

Medlem/ (inlägg nr) /vinner fritös
@Peter1986 (#3) - Severin Heissluft-Friteuse
@pacman42 (#2) - Philips Airfryer XXL
@BerraBo (#70) - OBH Nordica Ultimate Fry
@Patrikwidmark (#7) - Delonghi Multi Fry Extra Chef Plus
@PhilipBresch (#25) Princess Digital Family Aerofryer
@M bygg (#12) - Biltema 84-145
@Freedee (#64) Biltema 84-142

Grattis och återigen tack för bra förslag! Nu hoppas jag att ni har fyllt i korrekt adress i er profil, för det är dit luftfritösen kommer att skickas. De går iväg på måndag.
Tack för vinsten och vill samtidigt ge ett tack till ert jobb med att driva BH. Det uppskattas.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Tackar så mycket. Nu skall man hitta plats för denna också, men med tanke på att den annars skulle ha inhandlats så hade man ju åkt på det ändå...
Har nu fått en föravisering om att paketet är på väg. Har man tur så blir det en julklapp av detta, annars får familjen en byårsklapp istället.

En sak är dock säker, det blir airfried pommes (vanliga + sötpotatis) till nyårsmiddagen i år. Normalt sett så brukar vi ha mandelpotatisgratäng med Wästerbottensost, men vi får nog göra ett undantag i år.

Vi får nog köra ostbollar och annan plockmat till förrätten i den också. Det blir till att tänka till lite...
 
  • Gilla
lizaliza och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.