16 982 läst · 34 svar
17k läst
34 svar
Avslutad: Tävling: Gissa köket och vinn en Kitchenaid!
Vårt förra kök, med en total budget på 35000. Bänkskivan tog en tredjedel, resten kom vi undan med genom att återanvända och flytta stommar, samt göra allt arbete själva.
Kitchenaiden på bilden är numera såld och saknad.
Kitchenaiden på bilden är numera såld och saknad.
Här är ett par bilder på mitt, lilla men ganska trevliga kök. Här är härligt att laga mat...
Vårt för oss nya kök är gammalt, slitet och byggt 1945,
men är ändå vårt älskade hem,
för att det ska kännas ok har jag bytt knoppar & putsat som en tok,
och målat med penseldrag tills någon sa "du är inte klok",
det är fint i själen men nästa år så åker det ut,
för visst måste man ge det ett vackert & ompysslat slut!
Hälsningar
Petra Mary-Anne
men är ändå vårt älskade hem,
för att det ska kännas ok har jag bytt knoppar & putsat som en tok,
och målat med penseldrag tills någon sa "du är inte klok",
det är fint i själen men nästa år så åker det ut,
för visst måste man ge det ett vackert & ompysslat slut!
Hälsningar
Petra Mary-Anne
Redigerat:
Hej
Tyvärr hade jag inget foto på mitt 50-tals kök, men bifogar en bild från mitt köksbord där kryddningen just nu håller på att mogna. Plantorna har tyvärr fått spinn och får kasseras efter sommaren, men till hösten driver jag upp basilika och mynta under lampor i fönstret. En Kitchen Aid är en perfekt matchning till köket och för tankarna tillbaka till gamla anor.
/ex007
Tyvärr hade jag inget foto på mitt 50-tals kök, men bifogar en bild från mitt köksbord där kryddningen just nu håller på att mogna. Plantorna har tyvärr fått spinn och får kasseras efter sommaren, men till hösten driver jag upp basilika och mynta under lampor i fönstret. En Kitchen Aid är en perfekt matchning till köket och för tankarna tillbaka till gamla anor.
/ex007
Bifogar vårt tävlingsbidrag i form av två bilder på vårt kök.
Fler före-, efter-, och renoveringsbilder kommer snart upp i en projekttråd i ett forum nära dig
Jag & min sambo köpte hus för snart 2 år sedan och här är vårat underbara härliga lilla kök