Svar:X (En extern antenn)

Motivering: Jag är precis i startgroparna att automatisera mitt hem, och detta fantastiska startpaket skulle bli en otroligt trevlig julklapp.

Flaggskeppet av hemautomation fixar allt från tak till tå.
Flaggskeppet av hemautomation stavas FIBARO HC2.
 
phl skrev:
Svar: X

och ej orkat fixa färdigt OpenHAB, Fibaro kanske har lösningen?
+1 på den men jag får väl göra ett eget inlägg här i tråden...:)
 
Rätt svar: X - en extern antenn

Efter vattenläcka på inkommande vatten, strömlöshet, kyl som inte vill hålla temperaturen, panna som inte vill hålla rätt tryck o.s.v. så vill jag kunna hålla koll på allt på distans.
Meeeen, efter alla fel är fixade och betalda så har vi för närvarande en väldigt tom plånbok.

Så utan pengar = ingen övervakning = fler fel (i värsta fall) = mer pengar till att fixa = ingen övervakning = Det berömda moment 22
 
  • Gilla
Roblarsson
  • Laddar…
Svar: X

Efter att ha tröttnat på att höra följande meningar: "Kan jag bara tända den här lampan från mobilen?", varför "lyser det fortfarande i vardagsrummet trots att jag har släckt?" och "måste den där datorn alltid vara igång?" så skulle det verkligen underlätta vardagen med ett system som bara fungerar och som är mer driftsäkert än den "automation" som jag har idag.

Jag har precis köpt en IP-kamera och det bara strular med separata appar och portvidarebefordran, men Home Center 2 funkar direkt med denna och skickar en bild till mobilen när det rör sig hemma. Precis så vill jag ha det, snabbt, snyggt och enkelt!
 
Svar: X. Den har extern antenn

Motiveringen: Behöver det verkligen, då slipper man ju gå runt och tända och släcka lampor.
 
Svar: X - en extern antenn

Efter första året i vårt hus sitter vi nu med höga energikostnader samt även lyckats klämma in en större vattenskada.
Vi behöver dels bli mer medvetna om hur vårt utnyttjande av hushållet påverkar energikostnaden i stort och dels installera ett bättre skydd mot framtida skadeeffekter som vattenläckor.
Ett Fibaro system skulle vara ett perfekt hjälpmedel för oss dels genom att kunna visualisera vår energiföbrukning, övervaka viktiga parametrar i huset som exempelvis vattenlås och dels automatiskt kunna styra och optimera vårt hem.

Passar på att önska alla God Jul och Gott Nytt!
 
Svar: X,extern antenn

Med denna skulle skulle jag kunna kontrollera mer än bara ljus i vårt hus.
 
Svar: X. Den har extern antenn.

Är rädd att mina barn fastnar i mer och mer tv tittande. Och även fast man säger till dom så kan dom smyga iväg i ett obevakat ögonblick och sätta sig framför dumburken.

Med denna skulle vi få kontroll på Tv tiderna och mer därtill. Så man kan få barnen att leka istället för att sitta still.
 
Svar: X, En extern antenn

Som dataingenjörsstudent med intresse för automation och energieffektivitet så vore det perfekt med ett sådant här system. Inte bara möjligheten att styra lampor och andra prylar automatisk med scheman och villkor, men även möjligheten att se vad det som sitter i en wall plug förbrukar är väldigt spännande och kan hjälpa till att få en större förståelse för energiförbrukningen i hemmet.

Att det sedan går att logga temperaturer till extern utrustning gör det ännu mer spännande!
 
j.f.s
Svar: X

Motivering: Ja, nu ska man helst skriva något klatschigt men jag har egentligen ingen annan än att det vore fantastiskt kul att vinna något för en gång skull.
 
Svar: X. Den har extern antenn

Bygger just nu ett nytt hus som ska stå klart i april. Har tittat mycket på Fibaro men budgeten håller inte för detta, tyvärr. Men här kommer ju en stor möjlighet och jag visar gärna upp på Byggahus.se hur Fibaro kan fungera i ett nytt om jag har turen här...
 
Svar: X
Min villa är dum, tänkte med denna lysande produkt nu jag kan göra min villa smart och sund.
 
Svar: X. Den har extern antenn.

Älskar verkligen mitt gamla hus. Knarrande trägolv och kakelugn, vint och snett med trösklar nötta av tusentals fötter. Vedspisen i köket, innanfönstren som till vintern sätts i med vadd och fönstertejp.

Samtidigt är jag en tekniknörd av stora mått. Att mitt i allt det här gamla kunna installera ett hemautomationspaket vore guld värt. Smarta finesser och bekvämlighet av stora mått! Håller tummarna för att M.nu och Byggahus.se gör 2014 till året då dåtid och framtid möts i ljuvlig symbios i mitt älskade hus!

God jul och tusen tack för i år!! <3
 
Svar: X Den har extern antenn

Ska bygga nytt ekologiskt (så mkt som möjligt) hus och är tekniknörd. Fibaro Home Center 2 skulle passa perfekt för oss!
 
X. Den har en extern antenn

Min bror har precis köpt hus och vi har talat om hemautomation för att styra pannan, ventilationen, ljus och hönshuset. Detta vore en perfekt julklapp, vi får inte automatisera huset för sambon fören insidan är renoverad. Huset är förövrigt ett 50-tals stenhus (leca) med vattenburen värme, oljepanna taket måste läggas om i vår och förre ägaren var storrökare, har blivit en del jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.