Svar: 700 watt

Med en 4,5 åring och en 7-månaders bebis i familjen är det guld värt med en bra Bosch vattenkokare eftersom vi kokar mycket vatten eller en Bosch råsaftcentrifug så vi kan göra egna juicer. Naturligt är bäst både för barn, vuxna och miljön :)
 
Svar: 1. 700 W
2. Motivering:
Nu är jag trött på att jäkta och stressa
när jag min juice för hand ska pressa
en sund, stressfri livsstil vore perfekt
bara mina sparslantar hade räckt
skulle jag köpa denna smarta manick
som fixar vitaminrik juice på ett kick
att vinna centrifugen är precis vad jag behöver
för bättre hälsa och mer tid över!
 
svar 2 - 700 w
motivering:
Te-fantast ifrån Nacka
sin lyckliga stjärna skulle tacka
för en manick som gör tillagningen kort
så man får sin rykande kopp jättefort
å kan bänka sig med kärestan i soffan o stillsamt snacka
 
Ojoj denna veckan har det varit riktigt många bra motiveringar. Det blev ett tajt lopp, men i slutändan var det dessa tre medlemmar som får hem tävlingspriser från Bosch:

1:a-pris: Akahigi
1:a-pris: engs
2:a-pris: magda136

Akahigi
Skulle gärna plåga fästmön med lite pretentiösa morgonsmoothies med färsk juice i de morgnar jag är frukostansvarig. Blir ju viss press på hennes frukostdagar då... Planerar ställa maskinen i ett skåp och hävda att allt är handchoppat

engs
Motivering: fyra äppelträd i trädgården har försett oss med frukt i överflöd och källaren är full. Även med ett ganska intensivt äppelpajsbakande kommer vi inte hinna med att konsumera allt. En råsaftcentrifug kanske vore lösningen på detta ganska angenäma problem?

magda136
En centrifug för äpplet har vi redan, men en vattenkokare med termostat saknar vi! Som kaffenörd är det nödvändigt att kunna styra vattentempen i pressokannan, så den skulle verkligen komma till nytta hemma hos oss.

Stort grattis önskar Bosch och vi på redaktionen!

Ps Ny tävling ligger uppe. Denna veckan kan du vinna klickbar fiskbensparkett till ett 30 kvadratmeter stort rum, till ett värde av över 22 000 kronor! Värt att kika på: http://www.byggahus.se/forum/tavlin...kvm-klickbar-fiskbensparkett.html#post1874852
 
Akahigi
Yay! :D
 
Åh! En råsaftcentrifug står överstpå min önskelista och skulle ge mitt nya sunda liv en extra gnista! Hoppas nu få chansen, när Bosch och Byggahus,se fixar leveransen!
 
CECILIASIMON skrev:
Åh! En råsaftcentrifug står överstpå min önskelista och skulle ge mitt nya sunda liv enextra gnista! Hoppas nu få chansen, när Bosch och Byggahus,sefixar leveransen!
Bättre sent än aldrig.
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
T
En råsaftcentrifug är kanske det sämsta man kan köpa då den tar bort allt det näringsrika fruktköttet och kvar blir bara rent fruktsocker som är lika onyttigt som vanligt raffinerat socker.:thumbdown:
 
Akahigi
tank77 skrev:
En råsaftcentrifug är kanske det sämsta man kan köpa då den tar bort allt det näringsrika fruktköttet och kvar blir bara rent fruktsocker som är lika onyttigt som vanligt raffinerat socker.:thumbdown:
Meh.... Avundsjuka... :)
 
engs
Idag så ringde det en grabb från UPS och sa att han hade ett paket till mig.
Funderade lite på vad det var jag glömt bort att jag beställt.
Visade sig vara råsaftcentrifugen jag vunnit i andra pris i denna tävlig här på byggahus.se!

Ska vara såpass fräck att jag slår in den och ger till sambon i jul, lite regift-varning (svenskt ord för regift?) men hon älskar paketöppning så det blir roligare att överraska henne med den på det sättet.
Så kommer inga test-rapporter före jul i vilket fall.
 
Akahigi
Samma här. Men jag ska testa min idag om det finns någon kul frukt på ICA :)
 
Akahigi
Nu är den invigd. Bra tryck, verkar vara rejäla grejer och allting är maskindiskbart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.