mickerehn
Svar: Temperatur.nu

Motiveringen är enkel då jag ofta agerar fadder till olika typer av smarta prylar. De som inte finner något hem någon annanstans erbjuds tak över huvudet hos mig mot att de får testas och utvärderas i min strävan efter mer kunskap. Just Homey har lyst med sin frånvaro men kanske det blir ändring på det nu?
 
Svar: Temperatur.nu

För att jag är dum-snål och köper lite billigare prylar i hopp om att få det att fungera och sen försöker komplettera med mer grejer för att få det att fungera... Nu fungerar allt lite hipp som happ och ibland händer allt, ibland hälften men oftast ingenting...
Om jag inte skulle behöva pilla med mina halvdana smart-hem prylar och få något som faktiskt fungerar kanske jag skulle ha tid över för att fixa tvättstugan klar istället och då blir ju resten av familjen glada också! :)
 
Genom temperatur.nu

Det sägs ju att man inte ska lägga alla äggen i samma korg, men alla systemen i samma boll låter inte alls dumt!
 
Svar: Temperatur.nu
Motivering: Finns ingen intelligens alls i vår familj :(. Med denna tingest kommer till o med hunden bli smartare än en femteklassare när ljuset tänds automatiskt och hon hugger in på torrfodret. Underbart :)
 
Svar: m.nu startades genom temperatur.nu


Nu efter flytt önskar jag att kliva in i 2000 talet och eventuellt gå från läsare om till brukare av? Till (smart teknik)

Hoppas på Lycka Lars L
 
Svaret på frågan är temperatur.nu

Den som har mest prylar när den dör vinner, jag vill bli en vinnare därför behöver jag en Homey.
 
I
Svar: temperatur.nu

Motivering:
Nu när jag är sängliggande och sjuk hade det varit magisk med ett smart hem! Så jag kan bli ompysslad även när övriga i hushållet inte är hemma. Smart ompysslande.
 
Temperatur.nu

Har under en längre tid börjat få upp intresset mer och mer för hemautomation. med en homey så skulle jag få en rejäl spark att starta med detta innan våran familj utökas i mitten på november.
 
Svar: temperatur.nu

Motivering:
Måla den likt dödsstjärnan så blir det som Dart vader han själv som styr mitt hem. Vore inte det häftigt!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
[bild]


Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Genom vilken internet-sida startades M.nu?

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: temperatur.nu
Motivering: One globe to rule them all
 
Svar: www.temperatur.nu

Motivering: Har precis börjat experimentera med hemautomatisering, men drömmer om en Homey som kan styra alla protokoll och allt i hemmet och lite till :)
 
Svar: temperatur.nu
Motivering: Jag är ny villaägare och efter en lång (och jobbig) renovering har vi nu flyttat in. De första jag började tänka på när vi köpte huset är hur jag kan göra det smart. Mitt intresse har växt och jag har börjat med några Hue lampor, men drömmarna är större än så. Varför inte kunna öppna garagedörren automatisk när jag närmar mig huset, eller ha rullgardiner som dras ner när man sätter igång filmen, och såklart ett smart larm för att kunna känna sig trygg.
Problemet efter renoveringen är brist på pengar för att kunna köpa alla prylar man vill ha, men en Homey skulle vara den bästa julklappen, om än lite tidig, man kan få!
 
Temperatur.nu
Vi använder idag bryggor från Hue, IKEA, Telldus,Amazon, Ring och säkert någon jag glömt. Som ni förstår är stämningen spänd hemma när frugan ska på toan och allt ska funka med ljus etc, eller när någon ringer på dörren och rätt sak ska hända Jag skulle gärna vinna för att undvika att min nyckel hem plötsligt inte passar längre. Stort tack för en bra sida.
 
Svar: temperatur.nu
Motivering: Skulle vilja ge den till min pappa som fyller 70år. Han är förlamad i sin ena fot efter en stroke och en homey skulle verkligen underlätta i hans vardag, då han skulle slippa "onödiga promenader" runt i hemmet.
 
Svar Temperatur.nu

Motivering: Jag håller på att utbilda mig till elektriker och älskar sci-fi. Mina kommande projekt handlar om att ställa om hemmet till full automation med allt från dörrar till belysning, temperatur med mera. Jag har letat efter inte bara en enhet utan en bra enhet att bygga utifrån och jag är övertygad om att detta är rätt för mig. Sen som student så är man ju inte super likvid, så att vinna en i en tävling vore episkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.