4.5 kg

Hade varit fint att kunna ställa djupet, så slipper man laga begränsningskabel till robotklipparen varje gång man kantskär med spaden.
 
Rätt svar är 4,5kg.

Med en kantskärare skulle häcksaxen och trimmern kompletteras rejält, vilket passar bra då jag den här våren arbetar för att få min ogräsmatta till en gräsmatta!:cool:
 
Svar: 4.0 kg utan batteri och 4.5 kg med batteri.

Vi har precis blivit ägare till ett stort fritidshus med enormt vildvuxen omgivning, denna maskin skulle verkligen underlätta i att piffa till där det behövs.
 
Hej

Den lilla rackaren väger lämpliga 4,5 kg.
Skulle passa mig ypperligt då vi har köpt ett kråkslott som vi renoverar för fullt men jag är gravid och får hålla mig till utesysslor då allt inne som ska rivas vad gäller tak, väggar och golv innehåller allt tänkbart snusk som jag inte vill andas in. Då är det bättre med friskluft! :)
 
4,5 kilo smidiga kilon väger den. Vi behöver den då vi ska sätta 250 kvm marksten denna sommar.
 
Den väger 4,5 kg.
Jag vill vinna för jag har fått både tid och lust att snygga till min gräsmatta. Hemmester!
 
Svar: 4.5Kg

Nu när man kantskär runt huset, garageplanen mm så är det spade och sliten morakniv som gäller och en batteridriven kantskärare skulle göra jobbet otroligt mycket smidigare!
 
Svar: 4,5 kg

I vår trädgård har vi plattgångar och rabatter som med hjälp av en kantskärare skull framhävas mer och ge en tydlig gräns mot oönskad gröda.
 
Rätt svar: 4,5kg med batteriet.

Har inte tänkt på att en kantskärare kan lösa mina kanter, haha! Sedan jag köpte en robotgräsklippare för tre år sedan och började lägga ner kärlek (lite för mycket enligt frugan) på gräsmattan så har jag klippt kanterna med en vanlig blå sax som jag köpt på Ica Maxi. :crysmile:

Robotgräsklippare parkerad vid ogräskantade kanter av en välskött gräsmatta och vitmakadam.

Det hade inte varit dumt att gå med en kantskärare istället. Kanske grannarna äntligen slutar att retas med mig och kanterna blir lite mer raka fastän jag är ganska duktig på det efter tre år. :giggle:
 
Svar: 4.5 kg

Jag har redan ett par maskiner från Ryobi med ONE+ 18v batteri och de är starka och hållbara masker till bra pris. Skulle uppskatta en kantskära som komplement till min (Ryobi)trimmer.
En sak som vore klockrent är om Ryobi skulle komma med en robotgräsklippare som också använder deras ONE+ batteri.
 
Carsta19
4,5 kg Skulle vara en bra uppgradering av vagnparken från att ligga på knä och skära med morakniv till att kunna stå rak och få en snygg kant
 
Rätt svar är 4,5 kg. Det är en vikt jag tror min arm skulle orka med så en sådan hade varit perfekt för mig att ha! Som ensam ägare till en fastighet är det mycket att ta hand om. Brukar gå alldeles utmärkt men efter att nu arbetat hemma med lite sämre arbetsmiljö i över ett år har jag fått arbetsskada i en arm och kan bara använda den andra i trädgårdsarbetet. Vore superkul om jag skulle kunna ha fina kanter även i år. Hoppas på tur! /Annika
 
mickerehn
4,5 kilogram och varför jag vill vinna den är enkelt. Allt med sladd är mycket roligare än att manuellt gå med en hacka för att ta bort gräskanten som år efter år återkommer och växer in över gången i trädgården.
 
Svar: 4,5 kg

Kantskärare saknas (hemskt nog) i vårt hushåll, vi har många stenlagda ytor och det ser för*ävligt ut! Frugan skulle bli oerhört nöjd om jag fick en kantskärare så jag kan hålla efter kanterna!

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
4,5 KG!

Som ny husägare skulle jag verkligen uppskatta denna maskin! Mycket som ska köpas och man kommer på nya saker hela tiden som ens verktygsförråd borde innehålla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.