Sköt om gräsmattan med batterigräsklippare

grasklippare.png

Våren är här och snart börjar gräset växa sig högt på gräsmattor runtom i landet. Men den som tar hem veckans vinst kommer kunna hålla gräsmattan i styr. Vi tävlar, tillsammans med AL-KO ut, batterigräsklipparen 38.4 Li Comfort till en lycklig vinnare.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Hur lång tid tar det att ladda upp batteriet på AL-KO 38.4 Li?
Svaret hittar du här:www.al-ko.com

1. 1,5 h
X. 2,5 h
2. 3,5 h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O
  • Laddar…
Svar: X

Motivering:

Bor själv i ett nyköpt hus med 2 barn.
Då ekonomin är tajt pga sambon drog med en ny snubbe så hade denna vinsten suttit som handen i handsken.
 
Svar X

Jag är trött på att må illa av avgaserna från min gräsklippare.
Denna skulle lösa det problemet med bravur.
 
Svar X

Vore fint att slippa sladdvindan till den gamla elklipparen. Att rulla upp den tar lika lång tid som att klippa hela gräsmattan på vår kedjehustomt.
 
Svar X
Min 20 år gamla stiga börjar ge upp. Chassit är förstärkt med aluminiumprofiler och den startar med ett grått moln av avgaser.
 
Svar X 2,5h

Sambon, som är den som klipper vår gräsmatta, är mycket miljömedveten. Detta innebär i stort att allt som är rimligt ska göras för miljön, bl.a. ska varenda sopa ska sorteras, bilen är en miljöbil och gräsklipparen får absolut inte drivas med bensin.
Detta resulterade i, när vi köpte vårt första hus, att jag avsa mig gräsklipperiet vilket görs med en 20 årig handjagare ärvd från sambons föräldrar. Dock blir jag oftast inblandad i gräsklippandet ändå, beroende på att gräsklipparen måste ställas om/in, slipas och rensas vilket i stort sätt, utslaget över tid, tar lika lång tid som klippningen.
Denna fantastiska vinst skulle underlätta mycket för mig och min sambo och spara både tid, svett och irritation.
 
Svar X
Motivering med tramsigt grötrim:
Man kan sköta mattan med denna elektriska klippare,
-även om jag hellre vill slippa're!

Nu kom jag på en till:

Det är synd om mig, och jag har inga pengar
men med den här klipparen från AL-KO kan jag ändå klippa mina ängar.

Nu kan motiveringarna bara bli bättre!
 
Redigerat:
D09
Svar x

Hade varit trevligt med en gräsklippare.. Inte för att det går någon nöd på mig utan mest för att skola in ungarna i tid.

Alla säger ju att dagens barn är så bortskämda så nu har ni möjligheten att sätta dom i arbete
 
Svar: X d.v.s 2.5 h. Lite svårt att hitta eftersom hemsidan var nere men google har svaret på det mesta :)

Eftersom vi nyss byggt hus och sådde gräsmattan förra hösten så har vi inte skaffat gräsklippare än. Skulle vara kanon med detta miljövänliga alternativ.

/Ola E.
 
Svar: X

Dax att bli miljö vänlig. Kommande generationer ska inte behöva lida.
 
Svar: X, 2.5 h

Motivering (helt utan grötiga rim): Min villatomt på 1015 kvm utgörs till en väldigt liten del av gräsmatta, vi pratar om ca 160 kvadratmeter som vi försöker hålla efter. Detta är utspritt på fem mindre områden och åtskiljs av stora höjdskillnader på tomten. Att släpa runt en tung bensindriven klippare nerför stentrappor när det bara handlar om 160 kvadrat skulle bli väldigt mycket onödigt jobb, och en robotklippare skulle inte heller ha en chans. I dagsläget klipper vi med en batteridriven kanttrimmer, som inte har en chans att ta allting på en enda laddning. Egentligen har vi tänkt köpa en vanlig handjagad cylinderklippare, men som alla vet kräver de mycket underhållstid för att vara effektiva. Att vinna denna vore ännu bättre!

Denna lilla AL-KO väger bara 16,5 kg vilket borde gå bra att släpa runt, och då den är avsedd för gräsmattor upp till 250 kvm så låter det som om den är lagom dimensionerad för våra behov!
 
Svar: X

Att klippa tystare, slippa snubbla över sladdar och inte skrämma bebisen i magen med avgaser eller höga ljud; Det här låter som någonting som skulle kunna rädda trädgården för oss i sommar. Gräsklippningen står på min ”to do” list och med den här skulle jag ju kunna briljera med områdets finaste gräsmatta trots att magen putar ut. Vilken räddning det skulle bli, då kanske sambon kan få färdigt trappan istället för att klippa gräs också så att jag kan komma in i huset utan att vara rädd för var jag sätter fötterna (när magen är så stor att jag knappt ser dem).
 
Svar x
Att klippa gräsmattan ska inte vara någonting man måste göra, det ska vara någonting man ser fram emot .
Och i nuläget ser jag inte fram emot att klippa våran gräsmatta , vi renoverade våra trötta mossiga torra gräsmatta i höstas med fina rullar med härligt grönt tätt gräs . Nu till problemet våran handdrivna vertikal klippare tar inte sej igenom en fin och frodig gräsmatta , så nu har vi en fin gräsmatta men ingen gräsklippare
 
Svar: X

Vilken perfekt gräsklippare. Mer miljövänlig än vår gamla som går på bensin. Och tystare så att även jag som är rejält ljudkänslig kan använda den och inte "tvinga" maken till att klippa alltid.
 
Svar: X

Jag vill vara båda miljövänlig men också vara snäll mot grannen som jobbar natt och inte alltid tycker det är roligt när jag starter bensinklipparen ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.