Svar: X
Stormen Sven tog vårat entrétak och ytterbelysningen har gått sönder.
Nu när hösten är här med sina regn och mörker saknar vi det alltmer för varje dag som går.
 
Nu har jag renoverat hela sommaren, bytt alla fönster och tilläggsisolerat... jag går nästan på knäna, MEN nu är fasaden uppe och som ni ser saknas pricken över i'et. Taket skulle ge huset rätt stuk, hålla familjen torr och ge mig en energiboost så jag kan ta tag i insidan av huset :) Skulle älska att höra ljudet av droppar mot plåttak när jag kliver ut ur huset. Jo just det! Lovar att skicka en bild när järnvitriolen mörknat och plåttaket blir ännu vackrare till det mörka träet.

/Carl


Svar: Plåt/aluminium

FullSizeRender.jpg
 
Plåt/Aluminium som svar på frågan!
Vi har dom senaste åren bara haft kostnader som inte syns på huset såsom dränering, bergvärme och en massa annat fix som inte syns därför vill vi göra något som syns men inte kostar för nu ska vi byta tak!

Lite lyx tack;-)

Patrik med familj
 
Huset brann ner och vi har inga pengar mer.
Ritade och byggde ett nytt som nu är klart men glömde ett litet tak.
Sol och värme är snart passé och vi behöver ett tak till vår entré.
Ett rött i aluminium och plåt skulle vara vara bra om det blev vårt.
 
X. Plåt/aluminium, vi vill ha aluzink= som på garaget.

Det här taket vill vi ha,
men var ska vi pengarna ta?
Huset behövdes byggas ut,
sen tog pengarna slut.
In i vår nya hall,
får man klättra på en lastpall.
Ett designtak till vår nya entré,
skulle bli pricken över e.
 
Svaret är x, plåt/aluminium
Vi har totalrenoverat hela huset och har nu hållt på i 8 månader, hela familjen har varit inklämda i en liten (60+ m2) del av huset. Nu kommer hösten och vi hinner inte bygga något tak över entrén, så detta hade passat oss utmärkt.
 
Mitt svar: X, Plåt/aluminium.
Färg: svart

Varför:
Som många andra saker med huset har vi inte hittat startgnistan till att komma igång med att göra klart entrén. Det fungerar ju med en Europapall som trappa också.

På vardagsmornarna är det två barn som skall kläs med utekläder för att gå till dagis. Utmaningen ligger i att få på alla tre utekläder och gå ut samtidigt. Det slutar ofta med att jag står mitt i dörröppningen och försöker hålla koll på båda barnen. Ett barn som gladeligen drar ut och hoppar i en vattenpöl medans det andra barnet klädvägrar. Att kunna ha dörren på glänt utan att det regnar skulle göra starten på dagen lite bättre.
Efter dagis är det två trötta barn och en trött pappa som går in genom dörren och fyller hallgolvet av leriga stövlar,utekläder. Att vi bor i göteborgstrakten gör att det regnar en del på oss. Jag hoppas att ett tak skulle motivera oss att komma igång med trappan. Inte skulle det lösa alla små vardagsutmaningar. Fast mindre städ på kvällarna och varma barn som inte behöver stå inne och vänta på morgonen.

Kristoffer

IMG_20141002_174255.jpg
 
Mitt entre' tak är så dåligt att jag snart får det huvudet.
Lösningen är aluminium och plåt (x)
Kenneth Dahl 0702392124 hkennethd@hotmail.com
 
Sven var en otrevlig typ som drog fram över landet i vintras och orsakade kaos. Det fick veckans vinnare Sblixten erfara på nära håll, men nu är snart ett nytt entrétak på plats och vi håller tummarna för att det håller i kommande vinterstormar i många år framöver. Stort grattis!!

Motivering: Stormen Sven tog vårat entrétak och ytterbelysningen har gått sönder. Nu när hösten är här med sina regn och mörker saknar vi det alltmer för varje dag som går.
 
  • Gilla
Ashe
  • Laddar…
FANTASTISKT!!!!
Känns lite otroligt att jag vunnit.
TACK och BOCK!
 
  • Gilla
Ashe och 1 till
  • Laddar…
Ta gärna en före och efter bild på ditt nya tak. Och ett stort grattis
 
Polos skrev:
Ta gärna en före och efter bild på ditt nya tak. Och ett stort grattis
Det skall jag givetvis ordna. Har tagit en förebild och kan lägga upp den så fort jag orkat ta reda på hur nya telefonen fungerar. Jag är dock lite orolig för efter bilden då jag är osäker på om taket får plats(på höjden) där det är tänkt, men jag hoppas få dit det på något vis. I annat fall får jag sätta det över entrén som vi inte använder och det skulle vara synd tycker jag.
 
Nu har designtak hört av sig och de var väldigt tillmötesgående och skulle göra lite anpassningar så att taket får plats.
Leveranstiden skulle bli 4-5 veckor.
Här kommer ett par bilder på hur det ser ut idag.
009.JPG
011.JPG
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Jag fick taket igår och idag har jag satt upp det.
Måste fundera lite på ett par detaljer innan jag gör det sista, men här kommer ett par bilder.
entretak1.JPG
entretak2.JPG
 
entretak3.jpg
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.