Svar: X. Upp till 700 kvadratmeter

Motivering: Jag har för få getter
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
X. 700 m2
Jag vill bli en riktig röjare då min trädgård skriker efter kärlek och omtanke och blir det givetvis bäst med Al-ko's Multi-tool!
 
Svar: x 700m2 :)

Med nytt hus och dessutom med en fru med hästintresse har det fallit på min lott att röja upp såväl trädgård som förfallna hagar. Noterar att jag behöver nyttja både det ena och andra och maskinparken är minst sagt skral. Målet är att i sommar kunna sitta i trädgården och äta frukost med hästen lugnt betande på andra sidan stängslet i en säker hage (y)
 
Svar:X

Jag behöver något eget att hålla ner gräs och sly med. Så grannens kor inte kommer på besök så ofta.
 
Svar: X) Upp till 700 m2.
Plan A: maken liar 1,6 ha, plan B: jag backar upp med bensindrivet verktyg.
 
Svar: X, Robolinho 100 klarar upp till 700 kvm.

Vi skulle behöva ett mulitiverktyg framför allt till sommarstugan i Härnösand. Där har vi diken med småsly, strandremsa med vass och diverse stigar på samfälligheten som skulle behöva röjas och underhållas. Väl värt att testa denna produkt till !
 
X 700 m2
För att få snyggaste trädgårdskanterna på min gata.
 
Svar: X

Gubben bara gnäller, vill bara lata sig och lapa sol.
Men jag lovar det blir fart om han får en mastig Multi-tool.
För han säger våra redskap sedan länge tjänat ut
Så om jag fixar vinsten gör han trädgården snygg till slut.
 
Svar: X

Det skulle vara roligt med ett riktigt ordentligt redskap. Så skulle bli oerhört glad om en vann.
 
Rätt svar: X, upp till 700kvm
Det vill jag vinna för då kan jag:
Trimma gräs, håller sniglarna borta
Tukta häck, ger en snygg fasad
Hugga äng, håller myggen borta
Då blir t o m grannen glad :)
 
Angående tävlingsformen så är det en fråga vi diskuterar internt och försöker hitta en bra lösning på. I dagsläget är fråga svar på detta vis enklast för er medlemmar och fortfarande hanterbart för oss på redaktionen. Tillverkaren/återförsäljaren får andra fördelar, så som att de gör er väldigt glada och många får höra talas om deras produkt. Men jag förstår poängen och kan meddela att vi tänkt samma tankar som er, och arbetar på att tänka ut något bra.
 
Oj, det är många av er som skulle behöva vinna veckans tävling ser jag. Häckar, nyponbuskar och kirskål. Men tyvärr kan endast en vinna denna veckan. Och juryn har efter en hel del tankearbete utsett, *trumvirvel*, eidlert - som framöver enklare kommer att kunna underhålla sitt slånbärstrassel.

Motivering: "Om jag vinner så ska vi ta reda på om maskinen klarar en mindre skog av slånbärsbuskar, dessa måste sedan hållas ner i flera år för att inte ta över igen."

Ny tävling: http://www.byggahus.se/forum/tavlin...-skota-bevattningen-av-vaxterna-i-sommar.html
 
  • Gilla
ducc1 och 2 till
  • Laddar…
Oj vad roligt, tack så mycket!
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Så idag kom paketet med posten. Har bara hunnit provstarta maskinen och det lilla gräs jag testade på var ingen match för maskinen. Bild från när kartongen öppnades (om jag lyckas bifoga från padden). ImageUploadedByByggahus.se1403715840.413775.jpg
 
  • Gilla
MissTerese och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.