Tävling: Roligare i trädgården med mastig multi-tool

alko.png

Nu är våren här på riktigt och trädgården längtar efter dig. Gör trädgårdsarbetet lite roligare med bensindrivna Multi-tool AL-KO BC 330 MT. Självklart får du även med alla tillbehör du kan tänkas behöva så som slyklinga, trådspole, kedjesåg och häcksax. Maskinen har även delbart skaft!

Totalt värde: 2 695 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stora gräsmattor passar robotgräsklipparen Robolinho 100 för?


1. Upp till 500 kvadratmeter
X. Upp till 700 kvadratmeter
2. Upp till 1 000 kvadratmeter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 maj.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
X upp till 700 kvadratmeter.

Som nybliven husägare och trädgårdsintresserad som bygger för fullt i trädgården hade en Multi-tool AL-KO BC 330 MT underlättat och gjort trädgårdsarbetet snabbare och roligare! Speciellt med 200 meter avenbokshäck i dubbla rader ;)
 
Upp till 700 kvadratmeter, jag vill gärna vinna på grund av att jag sköter hela min stora trädgård ensam eftersom min fru inte mår så bra kan inte hjälpa till, och då skulle det behövas ett roligt och bra verktyg.
 
Svar: x

Utan trimmer ser trädgården hemsk ut, är verktyget som avgör hur välskött en trädgård ser ut.
Min gamla trimmer/röjsåg är det fel på så den låter så jag knappt vågar använda den då grannarna gärna kommenterar detta :)
 
Svaret är = X

Utan riktiga verktyg så kvittar det hur bra man sköter sin trädgård.
Är Trött på att låna svärmors varje gång det är dags!
 
Svar X

Min trädgård innefattar allt från gräsmatta till berg och "naturtomt", den här maskinen skulle vara perfekt för att ta hand om hela trädgårdens behov!
 
Svar x

Tjatig, gnatig fru önskar en mastig multi tool. Med bra verktyg går arbetet som en dans. Hoppas att min kära make klarar den, annars får jag läsa på o ta ett tag själv. Ser framför mig hur fint det blir i vår förvildade trädgård.
 
Svar x
Om jag vinner så ska vi ta reda på om maskinen klarar en mindre skog av slånbärsbuskar, dessa måste sedan hållas ner i flera år för att inte ta över igen.
 
Svar X

Då det är dags att flytta hem till Sverige i juli efter ett år i England kan det nog behövas en ordentlig maskin för att röja ordning i trädgården då ingen klippning skett sedan i augusti....
 
Svar: X

Fick en begagnad av min far när ja flyttade till hus för 1,5år sen. Den gav upp efter några dagar då förra ägarna inte rört trädgården på sina 40år i huset :)
 
D09
Svar x

Min röjsåg är färdig för slakt och jag har inget annat fungerande än min motorsåg, men det tar sån jäkla tid att klippa gräset med den.

Får jag maskinen så klipper jag även gräset/buskar ett varv runt " hundrondellen " i området ( pay it forward )

Alltid någon granne som blir glad 😇
 
X - 700 kvm

För tre år sedan köpte vi ett hus från ett pensionärspar. Mannen i familjen hade vårdat sina maskiner med omsorg men nu börjar åldern ta ut sin rätt på både gräsklippare och röjsåg tyvärr. Det vore rent av magiskt att få möjlighet att uppgradera maskinparken med en ny trimmer/röjsåg.
 
X
helt enkelt för att vi behöver exakt en sådan i vår trädgård !
 
Svaret är X, 700kvm.
Vinner vi slipper vi:
Låna svärföräldrarna grejer.
Får vi en finare trädgård och får grannarna att titta lite extra på en trimmad häck ;)
Får vi en roligare trädgårdsfixardag tillsammans och förhoppningsvis mer tid över till lek med barnen!
Håller tummarna / Caroline
 
Svar: X
Dålig rygg kombinerat med gamla usla redskap är ingen hit. Lägg till detta "bergochdalbanigt" utformad trädgård, där man knappt kommer åt ... Vilken drömhjälp detta vore!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.