Veckans tävling vecka 35:
Tävla och vinn: Lyxa till i köket med designköksprylar

bagarenstor.png

Börjar köket se tråkigt ut? Varför inte förnya det med hjälp av lite fräcka designköksprylar. Denna vecka har två personer chansen att vinna presentkort á 1 000 kronor vardera hos Bagaren och Kocken. Ni väljer mellan hela 6 000 produkter.

Värde: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: När startade Bagaren och Kocken sin verksamhet?


1. 1999
X. 2005
2. 2001

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 6 september.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bagaren och Kocken. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bagaren och Kocken för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar X. 2005

Skulle behöva en ny stekpanna så jag ser gärna ett bidrag från Bagaren och kocken. Svårt att motivera varför man inte skulle vilja ha ett presentkort.
 
Svar X
Bra produkter i köket är A och O, så ett bidrag till nya köksattiraljer vore inte dumt!
 
Svar: X (2005)
Jag behöver en ny kockkniv, den gamla är så slö att man får hugga sig igenom tomaterna. Vinner jag tusenlappen så kan jag beställa två nya Victorinox kockknivar. De har fått bra omdömen här på byggahus.se.
 
Svar: X, 2005.

Då den nya induktionshällen har försatt min trogna uppsättning anodiserade aluminiumpannor i pension, vore det fantastiskt trevligt att få en anledning att storshoppa pannor. Jag saknar min sauteuse!
 
Svar: X 2005

Kommer att bygga ett nytt hus nästa år och skulle behöva lite nya och fräscha artiklar i vårt nya kök. Tycker Bagaren och Kocken har mycket attiraljer med snygg desing i sitt sortiment.
 
F
Svaret är 2005 (X)

Jag och min tjej har precis skaffat vår första lägenhet och behöver fylla köket med alla nödvändigheter, men det tillåter inte riktigt studentkassan. Vore toppen om vi vann dessa prylarna :)
 
Svar x

Mina knivar är Ikea budget variant, jag vill ha en riktig kökskniv.

Har ni försökt att hacka en Trinidad moruga scorpion chili med en dålig kniv? Det är inte roligt!
Eftersom den är så sjukt stark och det skvätter och far chilibitar över hela köket, så är jag livrädd att dottern ska få tag på en bit och stoppa i munnen
 
Svar: X - 2005

Då jag har störst kök + köksbord i vänskapskretsen så brukar vi träffas varje vecka, laga mat tillsammans, äta och umgås. "Tyvärr" behövs det både större fat och kastruller då det lagas mat till 5-7 pers istället för en själv vilket det är lite ont om i dagsläget..
 
D09
Svar X

Hur kul är det att ha gamla köksredskap i ett nytt kök 😁😁😁 därför önskar jag att uppgradera till köksredskap version 2.0 😃😃😃
 
Svar: X, 2005
Då jag är i slutskedet av min långa och kostsamma renovering av köket vore det mycket uppskattat med ett presentkort på lite nya tillbehör! Jag har precis insett att jag i alla fall kommer behöva byta ut någon gammal kastrull som inte kommer vara kompatibel med den nya induktionshällen. Likaså passar inte de superbilliga kökstillbehören från ÖoB inköpta under studenttiden riktigt in i köket.
 
Svar: X. 2005

Natten mot första december 2012 brann det hos oss och sedan dess har det varit en byggarbetsplats. Som tur var inga personskador och vi har bott bra i vår sommarstuga. Vi har bott så bra här att vi har bestämt att sälja villan som nu börjar vara färdigrenoverad av försäkringsbolaget. Vi ser fram emot att allt ska bli klart och att vi istället ska kunna lägga pengarna på att renovera och bygga ut vårt sommarstugekök så att vi får den plats vi behöver för att kunna ha större bjudningar hemma hos oss, som vi brukade ha i villan (byggarbetsplatsen). Vi är dock tidigt i planeringsstadiet och att kunna lyxa till det redan nu med snygga designerprylar från Bagaren och Kocken skulle göra vårt sommarstugekök och oss så otroligt mycket gott!!!
 
Svar: X
Jag har länge suktat över en glasstillsats till vår kitchen-aid för att kunna göra goda glasser ur Ben&Jerry's-boken jag fick i födelsedagspresent i maj men ekonomin har inte tillåtit det, det skulle vara så kul att få bjuda familjen, vänner och bekanta på läcker glass från en läcker maskin.
 
Svar X 2005
Jag bör vinna eftersom min make som älskar att baka och laga mat fyller år just den dagen ni utser vinnaren. Det vore ju en perfekt födelsedagspresent till honom :)
 
Svar x !

Skulle verkligen behöva nya köksknivar, då frugan bad mig hämta tigersågen sist vi skulle skära upp en stek !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.