Svaret på tävlingsfrågan är alternativ 2. Enkel plug and play-inkoppling.
Motiveringen är
Jag önskar mig att enkelt och snabbt få en hållbar och ljusstark utomhusbelysning med låg energiförbrukning! Tänk, vi bor mitt i skogen utan grannar och gatubelysning och att vi skulle kunna få, utan värsta ansträngningen, en upplyst entré och altan. När vi sen går kvällspromenaden med hunden ser vi vårt hus och trädgård mysigt upplyst, vilken lycka!
 
2. Enkel plug and play-inkoppling
Nytt boende efter skilsmässa. Gräsmatta fanns men tyvärr ingen trädgård alls. Lade pengar på bärbuskar åt barnen men nu när det börjar bli mörkt märker jag hur mysigt det skulle vara att lysa upp nedre delen av tomten som man ser från vardagrummet...
 
Rätt svar är: 2. Enkel plug and play-inkoppling

Nu när mörkret kommer allt tidigare så påminns jag om hur mörkt det är runt huset. Lite mer belysning hade lyft hösttrivseln till en helt ny nivå!!!
 
Svar: 2

Vi bor en bit från andra hus, med träd mellan. Det innebär att nu när vi går in i höstmörkret så blir det kolsvart runt huset. Lägg till det att vi har ganska mycket problem med inkräktare och skadegörelse. Lite ljus skulle göra det både trevligare och tryggare, nu när vi går in på det mörka halvåret.
 
Svar 2, enkel plug and play inkoppling.

Gatan vi kommer bygga på är fortfarande obebyggd & mörk och hade mått bra av lyxig belysning!
 
Svar på frågan: 2

Efter ett jättetungt år med två cancerdiagnoser i vår familj (jag är dock bra nu men min man genomgår just nu cellgiftsbehandlingar) finns det ganska få saker som kan muntra upp oss men det skulle kännas lite trevligare att lysa upp vår mörka trädgård de kvällar jag och barnen är ensamma hemma i höstmörkret när han ligger på sjukhus. All el är redan framdragen i trädgården men pga av det som hänt har vi inte haft tid eller pengar att koppla in någon belysning.
 
svar: 2. Enkel plug and play-inkoppling

Har ingen belysning alls runt vårat hus eller i trädgården. Så på kvällen är det jätte mörkt. Knappt så man vågar sig ut och slänga komposten. Har målat huset nu i sommar och skulle vara jätte kul om man även kunde sätta upp ljus så man ser det fina huset även på kvällarna. Så vi är i stort behov av detta lampor runt huset. Har en stor altan på baksidan hade varit trevligt att även kunna lysa upp den på sommarkvällarna när man sitter ute.
 
Svar: 2

Har tre sidor på vårt vackra hus som blir mörkare än ett sotar-a--le om kvällarna och de behöver en hel del kärleksljus för att komma till sin fulla prakt!
 
Svar: 2, Enkel plug and play.

Jag vill sluta att snubbla på stenar,brädhögar,spadar när jag kommer hem sent i höstmörkret.
Kan inte få till något rim eller liknande, hoppas att jag efter många försök äntligen kan få turen att vinna.

Hälsningar Kristoffer
 
2: enkel plug and play
Bor på landet där det inte finns några gatlyktor.
Så all belysning i trädgården skulle verkligen komma till sin rätt här.
Vore underbart att få snygg belysning vid altanen och vid vår fina ek också kanske.
Älskar belysning som ger mysfaktor och skönhet och inte bara stör ögonen 😊
 
Svar: 2
Motivering: Har precis färdigställt två trappor utomhus, en i trä från altanen och en i betong framför huvudentrén. Funderat på infälld belysning, hade varit kul att genomföra det med belysning från Eldirekt!
 
Svar: 2 Enkel plug and play.

Kolsvart i trädgården, pengarna har varit lagt på annan renovering och nu när hösten är här hade det varit roligt att fixa lite mysig utomhus belysning!
 
2. Enkel plug and play-inkoppling
Vi har i sommar förbättrat våran trädgård med stora odlingslådor ny gräsmatta och fått altanen färdig , belysning betyder mycket för trivseln och att få ljussätta våran egen trädgård skulle skapa en varm stämning och ge trygghetskänsla.
Vi vill sätta spotlights i altanen , lysa upp vårat äppelträd som står centralt i trädgården, allting ska styras av timer samt rörelsedetektorer.
Sen är brevlådan ett projekt som ska belysas så att man ser var man ska hämta posten .
 
M
2. Enkel plug and play-inkoppling

Snyggt till huset och mindre attraktivt för buset....:rolleyes:
 
2. Enkel plug and play-inkoppling

Har en fantastiskt fin stor lönn mitt på tomten på landet. Skulle vara trevligt att få den belyst nu till hösten då det annars är kolsvart runt tomten i brist på grannar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.