Alternativ 2 (3 plan)

När 2 vuxna och 3 barn far omkring i huset så blir det en hel del damm och smulor som ska dammsugas upp. Dammsugare har vi men den är av klassisk modell med sladd och lång slang, sjukt jobbigt att dra omkring i huset samtidigt som man måste dra ur sladden för att hela tiden byta vägguttag.
Med en robotdammsugare så behöver vi bara använda ett uttag där den laddas och sen är det bara att låta den sköta sig självt!
 
Alternativ 2

För att det skulle ge mig mer tid att sitta på byggahus.se
 
Alternativ 2

Vi skulle behöva en robot dammsugare pga tidsbrist.
1 dotter på 3år
Och 2 döttrar (tvillingar) på 4 månader
Vi har även två våningar och ett uterum så den hade passat oss perfekt.
:D
 
Svar alternativ 2, 3 våningar.
Med 3 barn (varav en bebis) och hund ligger saker utspridda överallt i huset. När man väl plockat undan en bit golvyta finns inte alltid orken eller tiden att gräva fram dammsugaren. En robotdammsugare skulle vara till stor hjälp här och komma in som en räddare i nöden
 
Alternativ 2

Vi har precis köpt vårt första hus. Mot bakgrund av att vi tidigare bara har bott i mindre lägenheter saknar vi verktyg och maskiner som många husägare har eller i vart fall bör ha. En vinst i denna tävlingen hade hjälpt oss oerhört mycket då det innebär en mindre maskin att köpa in.
 
Svar: Alternativ 2 (tre våningsplan)

Håller just på att undersöka marknadens robotdammsugare då vi bor i ett hus med mestadels vita golv vilket gör att minsta dammkorn snabbt blir synligt. Det blir många dammkorn per dag med två små barn i huset.Denna låter magisk och skulle passa fint i vårt trevåningsradhus
 
Svar: Alternativ 2 (tre våningsplan)

Håller just på att undersöka marknadens robotdammsugare då vi bor i ett hus med mestadels vita golv vilket gör att minsta dammkorn snabbt blir synligt. Det blir många dammkorn per dag med två små barn i huset.Denna låter magisk och skulle passa fint i vårt trevåningsradhus
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]


Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: Alternativ 2 (dvs tre våningsplan)

Skulle uppskatta en neato väldigt mycket. Har länge haft en roomba och den håller inte måttet länge. Sensorn som den använder sig för att docka är sönder så den kommer aldrig tillbaka till stationen. Har 3 barn 5,3,1 så det är alltid behov att städa och varje gång den städar byter något barn språk och ibland lyckas de även sätta på så att den startar mitt i natten. När den laddar har jag svårt att sova för transformatorn till stationen har börjat låta när den laddar. Den har ingen aning hur rummen ser ut och fastnar ofta på någon barnstol eller äter upp småleksaker från barnens rum. Har tre våningar och skulle gärna få lite mer tid att sova och umgås med familjen.
 
  • Använd robotdammsugare med synliga tecken på användning och små skador på parkettgolv.
Svaret är galna alternativ 2, alltså 3 våningsplan.

Tjohoo vad jag behöver denna! Små barn, lever livet och har vitt marmorgolv där all smuts syns . Håller tummar och tår för denna vinst!
 
Efter flera års äskande av medel ur hushållskassan men blankt nej, kanske lösningen finns här!

Svar: 3 våningsplan (alternativ 2).
 
Alt.2

Ha fint i huset är fantastiskt roligt! Städa är skittråkigt! Så jag ser ju gärna på när min nyvunna dammsugarkompis gör det tråkiga arbetet åt mig.
 
Alternativ 2: Tre våningsplan

Hur ska man till att städa ha tid?
När vardagspusslet är en ständig strid
Så mycket annat kul att göra
Den nya familjemedlemmen Neato Botvar D7 skulle inte störa
En robot som städar kan vara det bästa som finns
Ett smutsigt hem är det ingen som minns
 
Svar: Alternativ 2 (tre våningsplan)

Vi gör vår första sommar i ett hus med väldigt stor vildvuxen tomt som tar all kraft och uppmärksamhet. Tyvärr innebär det att innemiljön får komma i andra hand och det hade varit fantastiskt med en robot som hjälper till med dammsugningen. Påpekar vänner att de vill komma och hälsa på hos oss senare i veckan framkallar det just nu en tanke i stil med - "H*****e då måste jag hinna dammsuga!"
 
2. 3 våningar

Vi fick tillökning i förrgår och har nu två små barn. Kombinerat med denna utmaning håller vi på att bygga nytt hus som vi får tillgång till under hösten. Med en ansträngd ekonomi, större bohag och minimalt med tid så finns det få saker som vore mer värda för oss just nu än en extra städhjälp.
 
Rätt svar: 3 våningsplan (alternativ 2).

När jag har renoverat klart huset ser jag fram emot att göra annat än att dammsuga vardagsrummet på 200 kvadrat och läktaren på 130 kvadrat - Luta mig tillbaks med lite finsprit, titta på det välpolerade golvet och tänka 'Jag klarade det! ' t ex.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.