Emmet.
Mina 4 döttrar är lite väl insnöade på lego friends. Det vore ju inte fel om dom fick prova på ett Lego Technic. Kanske kan jag samtidigt få tid att börja med bastubygget som det tjatas om.
 
2. Emmet

Min Hot-Rod intresserade lillpojke bygger och målar på vårat Hot-Rod garage. Denna legomodell står på inköpslistan till invigningen av garaget. ;)
 
Emmet (svaret på frågan) och resten av gubbarna i Lego Movie vill flytta in i lekstugan till våren, men för att lekstugan ska bli av så måste 6-åringen här hemma sysselsättas med något. En Hot Rod till exempel!
 
En alldeles lysande överraskning till våra barn som blir glada och får en bra stund med kvalitetstid tillsammans med mamma och pappa då vi alla tillsammans kan bygga denna coola Lego Technic Hot Rod. För att vara tillsammans med familjen är det bästa men barnen tycker för det mesta att mamma och pappa är tråkiga och bygger på Casa di Montagne!
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/196446-casa-di-montagne.html
 
Emmet.
Mamma vill skruva och banka så hårt,
barnet stått bredvid och vill leka något svårt.
Se här mitt barn en teknikLEGObil då fin,
Nu får mamma leka med sin borrmaskin.
 
Svaret på frågan är Emmet!

Vårt nästa renoveringsprojekt är båda barnens rum. Vi ska flytta väggar, tilläggsisolera, byta tak och golv.
Barnen, 5 och 10 år, är inte jättepeppade på att få bo tillsammans i gillestugan med bara lite av allt sitt lego i några månader...
Då skulle den här LEGO thecnics satsen verkligen kunna höja deras humör eftersom båda är galna i lego! Och vi föräldrar kan få renovera i lugn och ro😉
 
Han heter Emmet, min son vill gärna ha den därför att hans bror som som är yngre har tagit sönder eller slarvat bort många av hans fina Legomodeller
 
2 Emmet

Med detta lego kan mannen hålla sig sysselsats mellans jag ritar och funderar på nästa byggprojekt.
 
2. Emmet

För att...ehrm...min dotter ska få nåt att bygga med...eller iaf titta på när hennes pappa bygger lego, hon är ju bara 1½ än.
 
2. Emmet

I 23 dagar i sträck har min son väckt mig kl 6 med frågan "Är det julafton idag igen, får jag Lego?" Tänk att kunna börja en dag med: "Ja, det är det... typ."
 
2. Emmet

Som ni själva skriver så kommer denna byggsats och leksak underhålla båda mina barn under en lång tid. Snart börjar våren komma och många timmar behöver läggas i trädgården för att få den fin efter dränering, husbygge etc. Då vore det magiskt om barnen hade något roligt att leka med.
 
Emmet.
Att ofta leka med lego
gör att man alltid blir redo
att kunna koncentrera,
logiken i uppgiften att hitta,
motorik i fingrarna finna,
något spännande skapa,
av resultatet njuta.
Man kan alltid börja om
och låta fantasin flöda
för att som stor i livet
klok och framgångsrik bliva.
 
E
2 Emmet

Precis vad sambon önskade sig i julklapp men aldrig fick.
Skulle bli perfekt för son och sambo att leka med tillsammans samtidigt som everything is awesome strömmar ur högtalarna!
 
Redigerat:
Emmet

Barnen (och pappa) är tokiga i lego. Det var faktiskt sonen som upptäckte tävlingen medans jag satt och pressade forumen! Vore roligt att leka med något riktigt istället för alla Wii-spel!
 
Svar Emmet

Mina barnbarn älskar Lego och bygger själva utan pappa. Han får inte hjälpa till! Han förvisas till övervåningen, som skall byggas om till bostad från tomt skal. Har nu fått råd att fixa detta, men dåligt med tid och mer tid tar det när barnen vill "hjälpa till" i byggröran. Juste arbetsfördelning vore denna Legolåda för alla parter när fritidstimmarna skall utnyttjas maximalt och kanske skapa lite familjesamvaro med annat göra också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.