Svar: 150mm.

Motivering: Det skulle passa oss så bra då vi är i full gång med att renovera. Vi håller på att dela rum och sätta upp väggar osv, den här vinsten skulle underlätta massor! Bara det att vi idag lånar grannens hela tiden, tänk vad bra det hade varit att ha en egen!
 
150 eller 165 mm verkar vara de mest rimliga alternativen beroende på vilken modell som egentligen avses. Jag helgarderar!

Jag har redan one+ gräsklippare och häcksax och har under våren funderat på vad jag ska välja för verktyg i serien att utvidga med. En cirkelsåg är det som stått högst på listan eftersom jag till sommaren kommer behöva kapa trallen på trädäcksbygget rakt inför frisläggning. Orkar en batterimaskin det? Detta blir i så fall min första cirkelsåg. Jag utvärderar gärna och lovar redovisa på forumet...
 
150 mm är Ryobis nya 18 V cirkelsåg

Som nyblivna husägare med tre småbarn är både tid och ekonomi begränsad, min gamla cirkelsåg är slö och sliten och behöver bytas ut. Den här vinsten skulle dels lätta för plånboken men även spara massa tid och underlätta enormt i renoveringarna tack vare batteridrift.
 
Svar 2 165 mm klinga, en klingbredd på 1,6 mm och de 24 vinklade tänderna
Har nästan alla andra maskinerna utom cirkelsågen i one+ serien

Ryobi One of the best, som gör jobbet till en dans,,,, med otrolig precision och kraft.

Mvh Sjukpensonär hade verkligen behövt den.... har inte råd att köpa den.... just nu...
 
Cirkelsåg RWSL180M 18 V Ø150 mm. Art. nr: 000281 på Jula iaf

Ska vi. Råkade köpa ett hus igår med en tjej ef 4 månaders långdistans förhållande. Byggt 1927 som är ett totalt renoveringsobjekt i skogen. Mina pengar tog slut och ska renovera enligt återbruksmentaliteten. Enda som jag har råd med just nu. Verktyg gissar jag på att jag behöver inhandla och spara 2300 på denna är ett steg på vägen...
 
150 mm är Ryobis nya 18 V cirkelsåg

Vi ska renovera i huset i sommar så det skulle vara bra med en ny cirkelsåg, har tittat på den men inte köpt ännu..
 
Som så många andra får jag inte riktigt ihop maskinen med någon av alternativen som ges.

Jag svarar 150 mm.

Skulle verkligen behöva en ny såg då den mer än tio år gamla maskinen fårn Rusta/ÖB inte riktigt ger den precision eller snittyta som är önskvärt. Speciellt stort behov av det har jag nu när jag skall ge mig på mitt största egna projekt någonsin, renovera badrum!!!
Dessutom har jag under lång tid varit nyfiken po ONE-serien, men har inte riktigt tordats göra slag i saken, jag hamnar alltid på mer klassiska märken såsom DeWalt m.m.
 
Svar: TCT-Hårdmetallklinga 150/10 mm.

RWSL1801MRWSL1801M--Feat_2_HiRes.jpg

Motivering: Vill gärna slippa sladden inför sommarens projekt, dessutom är min nuvarande cirkelsåg omkring ett 35-30 år gammalt arvegods.
 
hsd
150 mm klinga som tyligen klarar plåt , WoW
har provat Ryobis skruvdragare och blev imponerad , har massor av sågjobb här hemma och det vore underbart att slippa sladden och så vore det en fin start på ett Ryobisortiment av elverktyg (y) (nåt att visa grannen kanske)
 
Redigerat:
Svar 150 mm.

Har renoverat och renoverat och ska renovera mer, men har än så länge enbart en vanlig såg, så skulle verkligen behöva en fin cirkelsåg då det skulle underlätta jobbet.
 
Hej!

Svaret är 2) 165mm

...om det är den nya Ryobi Revolution Cirkelsåg One+ som avses (pressmeddelande 26/5-15)...

För en latmask som mig
är sladden ett gissel,
och alla dessa kablar
får mig att avge "gnissel".
Ryobi är styrka och evolution,
en hjälpande hand, en "Revolution"!

Tack!
 
150mm Diameter på klinga

Gillar Roybi's koncept med samma batteri som passar till ett stort antal verktyg och skulle vara i behov av denna såg inför fasadbytet.
 
W
Svar 2 165mm

Har precis köpt hus och äger inte ett enda verktyg i princip. Har en del fixande framöver och en cirkelsåg är ett av många verktyg jag kommer att behöva. Skulle vara perfekt att vinna den för att börja min snickarkarriär :)
 
Hej,
Vinner jag (vi) denna tävling kommer det bidra till att en hel det vilda & hemlösa kattmammor med sina ungar i västra Skåne fångas in, får en dräglig vardag & ett hoppfullt liv då vi kommer bygga fina fångstburar att låna ut/ge bort. Hoppas detta är något som värmer i era hjärtan då det kommer värma så många andras.

Vänligen //Alexander
 
Lurigt där från Byggahus som jag tror vill att vi ska bli lite förvirrade genom att prata om en produkt och sen fråga om en annan. De två rätta svaren i sammanhanget är 150 resp 165.

Såga behöva lite då och då när man precis skaffat sig hus. En del verktyg fanns sedan tidigare, en del hämtades hos farsan och en hel del blir nyinköp. Har börjat fylla på med One+ verktyg för att slippa sladdar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.