nino nino skrev:
Nej det ska du bara glad för annars hade du fått rivit hela golvet, ta upp ett hål lite smalare än golvreglarna, limma och skruva reglar på reglarna och dit med en bit nytt golv
Förstår inte alls vad du menar, haha. Men du vet ju inte hur vårt golv ser ut just nu. Röret är längst ner under trossbottenskivor, isolering och spånskiva.
Oren spånskiva på golv med eluttag och sladd, nära en gul stol och vit vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det under trossbotten? Kommer du inte åt det från undersidan då?

Såga upp ett hål på ca 50x50cm, plocka ur isoleringen och fixa röret, sätt regelbitar på dina golvbjälkar, skruva dit nytt spån.
Klart på under 1 timme, du ska inte bryta upp hela ditt nya golv
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Uppdatering för er som legat sömnlösa. Kontaktade snickaren och bad honom komma och öppna upp golvet. Han började prata om att det i princip inte skulle gå eftersom det är limmade spånskivor som enligt honom bara skulle bli som kex och allt hans jobb skulle vara ogjort. Han ringde sin elektrikerkompis (han som tejpade kablarna från första början) som kom och faktiskt med milt våld lyckades dra ur kablarna. Pust. Suck av lättnad över att kabeln är väck och vi slapp ta upp golvet. Nu kan renoveringen äntligen fortgå. (y)
 
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
J
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Uppdatering för er som legat sömnlösa. Kontaktade snickaren och bad honom komma och öppna upp golvet. Han började prata om att det i princip inte skulle gå eftersom det är limmade spånskivor som enligt honom bara skulle bli som kex och allt hans jobb skulle vara ogjort. Han ringde sin elektrikerkompis (han som tejpade kablarna från första början) som kom och faktiskt med milt våld lyckades dra ur kablarna. Pust. Suck av lättnad över att kabeln är väck och vi slapp ta upp golvet. Nu kan renoveringen äntligen fortgå. (y)
Härligt! Nu kan man sova gott igen :heart:
 
J Jocke Best skrev:
Härligt! Nu kan man sova gott igen :heart:
Ja, sannerligen! Ikväll blir det inköp av material till väggar och golv! (y)
 
Fairlane
T Thomas_Blekinge skrev:
Det kan vara en rolig övning i familjeintern kommunikation att göra en gruppförteckning, dvs en lista där för varje säkring står vad som är ansluten till just den proppen. En står och skruvar proppar ut och in, den andre går runt i huset och prova lampor och uttag.
Ungefär det där testade jag hemma med lilltjejen, men hon skulle bara ropa om lampan i hennes rum var tänd eller släkt (hon är inte så gammal). Lampan tänd, jag ner till proppskåpet och skruvar ut säkringen och ropar till henne "lyser det fortfarande?" och hon svarade "ja". Jag blev dock lite skeptisk så jag gick upp och kollade och lampan var såklart släckt. Då insåg jag att jag nog fick springa mycket i trappan. :crysmile:
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ungefär det där testade jag hemma med lilltjejen, men hon skulle bara ropa om lampan i hennes rum var tänd eller släkt (hon är inte så gammal). Lampan tänd, jag ner till proppskåpet och skruvar ut säkringen och ropar till henne "lyser det fortfarande?" och hon svarade "ja". Jag blev dock lite skeptisk så jag gick upp och kollade och lampan var såklart släckt. Då insåg jag att jag nog fick springa mycket i trappan. :crysmile:
Eloge till dig som väljer att ge dig på en sån uppgift med en unge i den åldern. :crysmile:(y):heart:
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.