Tack!
Jag tog 30 grader, då röret som går upp i taket är omöjligt att rubba, så det fick bli vinkel.
Får bort lukten tillfälligt iaf. Så får jag ta och hyra in någon som kan kolla på hela paketet och göra rätt.
Själva böjen trycker mot väggen t.v. Så anar att något inte står rätt till ovanifrån heller.
Måste som sagt bli av med getingarna som bor där innan jag går upp och kollar.

Tack igen!
Ventilationsrör med 30 graders böj pressat mot en trävägg i ett oisolerat vindutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinklad avloppsrörinstallation i ett vindutrymme med isolering och träbjälkar, röret trycker mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmesystemsrör böjt vid 30 grader mot väggen omgivet av isoleringsmaterial på vinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Röret som går ned till stammen är också nytt. FYI.
Glömde det.
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
R
Ser bra ut nu och fungerar nog hur länge som helst , är bara luft som ska åka jojo
Röret upp på taket måste sticka upp bra snett om det inte sitter en vinkel strax ovan
taket , då fundera man på hur dom gjort ., lite av lättaste vägen kanske , ser så ut
Normalt kommer ett rör upp i lod på taken
När dina hyresgäster flyttat så gå upp och titta , ta foton och kom åter
 
Se till att skarven inte kan röra sig åt vänster, annars kommer samma fel återkomma nästa vinter när någon av alla skarvar dras isär.

När snö glider nedåt längs taket vinklas röret åt det håll som på bilden. Momentet kan vara mycket stort. Som det är nu kommer det skapa kraft som kanske drar isär någon av skarvarna från din lagning och nedåt. Så som sagt, se till att din nya vinklade skarv inte kan röra sig åt vänster.

Helt Rätt:
Röret ska egentligen vara helt lodrät, rakt och utan skarv hela vägen från golv och ut genom taket. Men då måste genomföringen göras om (det där med "Det ska vara en rörstos upp från pappen som ska asfaltslimmas"), alltså tätas mot takpappen på översidan.
 
  • Gilla
Snettärocksårakt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.