Mazen Mazen skrev:
Nu vet jag inte hur mycket plats du har på höjden och att den får plats, men min tanke är denna:
Blå - WC stos Ny
Röd - proppad anslutning
Gul - befintlig avluftning
[bild]
Ah, nu är jag med, får kolla på det imorgon, jag får en känsla av att den inte kommer få plats bara jag ser den.
 
Kul @PNO att vi tänker lika (föreslog samma lösning #13 #15) :)
 
  • Gilla
PNO
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Kan en sådan här vara något?
[länk]
Proppa anslutningen uppåt, anslut din gamla stam i ena sidans anslutning och dra en WC-böj genom regeln och in i den andra anslutningen.
[länk]

Ingen som helst ordning på vilka webbutiker jag länkat. Har inte tid att leta upp allt från samma nu.
Frågan är ju om man törs göra så rent byggnadstekniskt, hålet i regeln alltså, annars är det bäst förslag hitills
 
Bjälken får du förstärka och kanske även regla på en xtra med några kortlingar
 
Sorry Mazen, menade inte att sno din idé. Så kan det gå när man låter ett halvskrivet inlägg ligga till sig ett tag.
 
PNO PNO skrev:
Sorry Mazen, menade inte att sno din idé. Så kan det gå när man låter ett halvskrivet inlägg ligga till sig ett tag.
En idé är väl bättre om två har den...
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
En idé är väl bättre om två har den...
Och jag fattade inte att det var så Mazen tänkte heller först, nu släppte det även för mig :)
 
PNO PNO skrev:
Kan en sådan här vara något?
[länk]
Proppa anslutningen uppåt, anslut din gamla stam i ena sidans anslutning och dra en WC-böj genom regeln och in i den andra anslutningen.
[länk]

Ingen som helst ordning på vilka webbutiker jag länkat. Har inte tid att leta upp allt från samma nu.
Har jag tur kanske jag kan få plats med detta på rätt sida om bjälken också och slipper ta ur.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Jag har verkligen ingen butik i närheten som har detta grenrör, värdelöst då jag skulle behöva få veta hur stort utrymme en sån tillsammans med WC böjen tar
 
Jag skulle tro att du kommer ganska nära i mått om du måttar med ett vanligt 88 graders t-rör.

Tänk också på att det ibland går att kapa några centimeter på 110-ändan på en WC-böj om du vill ha den ännu lite tajtare mot grenröret.
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Inte fundera på att köpa toalett med anslutning bakpå istället för under? Kostar några kronor mer men då löses ditt problem.
En snabb googling finns såklart andra
[länk]
Har funderat men slipper helst det, har ingen bättre anledning till det dock mer än att det ser knepigare ut
 
PNO PNO skrev:
Jag skulle tro att du kommer ganska nära i mått om du måttar med ett vanligt 88 graders t-rör.

Tänk också på att det ibland går att kapa några centimeter på 110-ändan på en WC-böj om du vill ha den ännu lite tajtare mot grenröret.
Har mailat till ett företag som säljer båda delarna och bett om hjälp att mäta måtten för att se om det går att få till, jag kan vinkla hela stammen lite till bakåt mot den klädda väggen, några cm iaf så har jag tur får jag ner prylarna med lite våld ;)
 
Och där fick jag tillbaka att den totala storleken på allting monterat är ca 40cm, alltså 10cm mer än jag har att ge. Tror toan får bli kvar på sin gamla plats, detta vill sig ju bara inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.