2 924 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
Avloppsbyte i källartoa.
Tack för svar! Ja, bilar jag upp golvet så byter jag såklart både avloppet till toan och badkaret. Jag tänkte att jag kanske skulle bli tvungen att bila upp golven i angränsande rum också för att man kanske inte kunde skarva gjutjärn och plaströr på ett bra sätt.
Mvh
Emil
Mvh
Emil
det finns fina övergångar för plast-->gjutjärn. Men byt allt i det rummet så att du kan fortsätta byta vidare sen. Har du tänkt ha någon golvvärme?
Dra även nytt vatten/värme och kanske en pax-fläkt eller vad har du för ventilation i dagsläget där?
"OM" du har tänkt lägga golvvärme och har tänkt bila upp hela golvet för att isolera kan du dra
vattnet i plattan men annars längs vägg...
//
M
Dra även nytt vatten/värme och kanske en pax-fläkt eller vad har du för ventilation i dagsläget där?
"OM" du har tänkt lägga golvvärme och har tänkt bila upp hela golvet för att isolera kan du dra
vattnet i plattan men annars längs vägg...
//
M
Är på väg att byta våra avloppsrör vad det lider. Är rör helt ingjutna i sula?
Tänker att brunnen ligger med anslutningen rätt djupt samt att sulan är kanske 10 cm tjock.
Någon som kan förtydliga hur det förhåller sig?
Tänker att brunnen ligger med anslutningen rätt djupt samt att sulan är kanske 10 cm tjock.
Någon som kan förtydliga hur det förhåller sig?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 430 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 430 inlägg
Liknande trådar
-
Gjuta betongplatta efter avloppsbyte-Vad ska jag tänka på?
Grund & Markarbeten -
Fan! Löser inte stoppet själv. Spolfirma & firma för avloppsbyte i Göteborg med omnejd?
Vatten & Avlopp -
Hjälp med avloppsbyte
Vatten & Avlopp -
Mögel i nyrenoverad källartoalett
Miljö & Hälsa -
Tätskiktsångest. Källartoa.
Badrum