jimih skrev:
Det framgår inte på hemsidan. Självklart räknar de flesta människor ut det ändå, men deras supportsida leder de facto till en återvändsgränd om man följer deras instruktioner. Och det menar jag är så väldigt onödigt. Det är verkligen en totalt försumbar kostnad att anpassa deras supportsite så att den täcker in allt (med några fler exempel på vanliga fel, och sen en generell "jag har problem med något annat än det som nämnts här").
Så kan det vara och som jag noterade blir det alltid x-procent som inte hittar eller är nöjda, så att uppnå 100% perfektion i en värld som så fort förändras är omöjligt. Tar vi mobilt bredband så kommer nya produkter fortlöpande som uppträder olika, nya mobiler, mobila routrar, etc, som inte ingår i support av en tjänst som t.ex. mobilt bredband.

Om vi återgår till denna tråden gällande fiberanslutning så är det många kunder som har svårt att förstå skillnad på vad mediekonvertern har för uppgift och tillhör fiberanslutningen, jämfört med routern som vanligtvis tjänsteleverantören tillhandahåller. Det som vissa tycker är självklart är för andra nästan obegripligt.
Tyvärr så har många konsumenter ännu inte sett behovet av att köpa hjälp som man kanske gör med el, vvs, byggnation, etc, utan att bygga lokala nätverk, trådat eller trådlöst, och konfigurera utrustning rätt "ska bara ramla på plats utan rätt kunskap". Här kan ingen fråga/svar support i världen lösa alla de frågor som kan uppstå.
Men jag tror att jag avslutar dialogen kring den här frågan med detta inlägget.
 
AndersS skrev:
Så kan det vara och som jag noterade blir det alltid x-procent som inte hittar eller är nöjda, så att uppnå 100% perfektion i en värld som så fort förändras är omöjligt. Tar vi mobilt bredband så kommer nya produkter fortlöpande som uppträder olika, nya mobiler, mobila routrar, etc, som inte ingår i support av en tjänst som t.ex. mobilt bredband.
[...]
Här kan ingen fråga/svar support i världen lösa alla de frågor som kan uppstå.
Något sådant har jag heller inte påstått. Det jag påstått är att det är idiotiskt att leda kunden till en återvändsgränd när det är trivialt att lägga till ett extra, heltäckande "Jag har problem med något annat".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.