C
1066Hastings skrev:
Vad som gäller står i arbetsmiljölagen.
Tack, jag vet. Men du får gärna utveckla hur du kommer fram till tolkningen att arbetsmiljölagen inte gäller vid frivilligt hemarbete. Eller missuppfattade jag ditt inlägg #195?
 
A
C cpalm skrev:
Tack, jag vet. Men du får gärna utveckla hur du kommer fram till tolkningen att arbetsmiljölagen inte gäller vid frivilligt hemarbete. Eller missuppfattade jag ditt inlägg #195?
Nej då har du missuppfattat mig. Arbetsmiljölagen gäller men chansen att få ett skatteavdrag för kontor hemma vid frivilligt arbete hemma är nog svårt då skattemyndigheten kommer att hävda att du har en arbetsplats på jobbet.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
A
pacman42 pacman42 skrev:
Skyddsrond har inte arbetsgivaren hos mig, men de står för godkänd stol och bord.
Jag är pensionär och har jobbat statligt den mesta tiden av mitt yrkesliv. Dock gjorde jag runda i det privata ett år och då gick jag en skyddsrond med min närmaste chef. Skyddsronden var min chef och fack ordförande och huvudskyddsombudet. Varför jag skulle med har jag ingen aning om men tanken var nog att jag skulle skolas in i rollen som efterträdare till min chef. Det antecknades och protokollfördes. Att det inte sker idag kanske inte innebär att det inte ska göras. Jag är uppvuxen i tiden då chefer hade koll på avtal och rättigheter. Jag blev pensionär där mellan chefer inte vet vad som gäller. Gäller facket också! Snowflake generationen är en syn för gudarna!

Källa på det!!!!!
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Beror helt på företag och även risker, går inte generalisera.
 
C Crore skrev:
Och det vill du ha avdrag för, vilket frågan gällde?
Som alla trådar så svävar även denna ut via frågor och svar på frågor.
 
B
V vectrex skrev:
Jag har jobbat hemma sedan i mitten av Mars, med undantag för några få dagar i somras / början av hösten. På grund av barn som kommer hem från skolan med kompisar och låter mm så har jag gjort en liten arbetsplats i min snickarbod. Snickarboden är en attefallare som jag byggde för denna hobby. Nu sitter jag här varenda dag.

Förutom att jag förlorat någon kvadratmeter av min redan lilla yta så har jag numera temperaturen på 22 grader istället för 18 som jag hade tidigare. Tycker att man borde få göra lite avdrag för detta. Dessutom har min konsumtion av kaffe hemma ökat med typ 200%.
[bild]
Om arbetsgivaren ändrar din ordinarie arbetsplats till din bod, borde de kunna stå för en del kostnader utan skatteföljder...;-)
 
Det vi gjorde jag och min kvinna som fått jobba hemma senaste månaderna... var helt enkelt att fixa litet lämpliga kontorsutrustning från IKEA.

Det har inte slagit oss att detta kunde vara avdragningsbart, Kändes mer som bara att fixa.
___
Inga stora pengar, några tusen bara. Inget jag skulle orka lägga 20 minuter på att försöka få ersättning för....
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.