Bra att du såg det. (y)

Nu har jag rättat till ordalydelsen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
T
Det är väl förvisso bra att det finns en regel om det, men postar man information som gör att man kan identifieras (vilket är mycket lättare än många tror) är ju skadan redan skedd. Security by obscurity har aldrig varit en bra idé. Det kanske också borde nämnas i reglerna.
 
Hur gör då vi som uppträder med vårt riktiga namn och själva är identifierbara? Är vi fråntagna rätten kommentera närmiljön?

:thinking:
 
Man bör tänka sig för innan man lämnar ut för mycket information om 3e person på nätet. Jag har själv råkat ut för det då jag berättade en rolig anekdot på ett motorforum. Jag och 3e person hade varit med om en som jag tyckte lustighet där 3e person försatt sig i en knipa. Historien var helt anonym och 3e person nyttjar själv inte internet.
Men någon vecka senare kom 3e person och tyckte inte alls att det var roligt att den där historien hade blivit viral....
Så lägger man upp grannens hus med bild på nätet och därtill med en nedlåtande historia till så kan man vara rätt säker på att grannen känner till det rätt snart!
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Det är väl förvisso bra att det finns en regel om det, men postar man information som gör att man kan identifieras (vilket är mycket lättare än många tror) är ju skadan redan skedd. Security by obscurity har aldrig varit en bra idé. Det kanske också borde nämnas i reglerna.
Jag vet inte om jag förstår helt vad du menar. Många väljer att inte vara anonyma. Var och en får ansvara för vilken information bilderna man lägger upp innehåller. Den stora massan tror jag inte har kunskap om eller nog motivation, att söka upp var en bild är tagen. Den som väl har det ska dock inte publicera det man funnit.
 
  • Gilla
Modig och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.