S Stefan Severin skrev:
Vart ligger 2an?
Ser bara 1an på bilden

Ligger guiden sådär nära slingan i gången eller har du bara ritat så?
Finns ingen 2:a än. Hade tänkt dra en till en smal punkt vid parkeringen. Det är ganska smalt genom dungen till grannen. Har röjt upp ungefär 1.20 m.
Slingan la jag ca 30 cm ifrån vänsterbegränsaren från min stuga sett.
 
Dum fråga men jag måste fråga,har du kopplat in guiden rätt..:)
 
S Stefan Severin skrev:
Dum fråga men jag måste fråga,har du kopplat in guiden rätt..:)
Känns ju verkligen som en relevant fråga. Men där ringen är på bilden så sitter 3 kablar. Och de sitter fast. Sen växlar jag mellan G1 och G2 i stationen men blir ingen skillnad.
 
Teacer Teacer skrev:
Känns ju verkligen som en relevant fråga. Men där ringen är pp bilden så sitter 3 kablar. Och de sitter fast. Sen växlar jag mellan G1 och G2 i stationen men blir ingen skillnad.
Och du har kopplat rätt ute vid slingan?
 
S Stefan Severin skrev:
Och du har kopplat rätt ute vid slingan?
Jag går och tittar. Men ska vara Vä, hö och guide i en koppling.
 
Teacer Teacer skrev:
Jag testar kalibrering om en stund igen. Vet inte om jag ska testa en Guide 2 men har inte så många skarvkopplingar kvar.
OM det visar sig att jag måste flytta laddstationen till boden.

Update: Gjorde kalibrering. Den gick ut och kände efter guidekablar och skrev "installerade guidekablar funna". Sen säger den "Följer guide ut, stäng luckan". Den går i 2 sekunder och sen stannar den och piper. Min tolkning är att den inte hittar guidekabeln.
Vad säger den i displayen efter dom pipen?
 
Teacer Teacer skrev:
Jag går och tittar. Men ska vara Vä, hö och guide i en koppling.
Om du använder hq koppling så är det noga att man trycker in kabeln hela vägen(men det kanske du vet)
Vänster i vänster hål,guiden i mitten och höger i höger hål
 
S Stefan Severin skrev:
Om du använder hq koppling så är det noga att man trycker in kabeln hela vägen(men det kanske du vet)
Vänster i vänster hål,guiden i mitten och höger i höger hål
I manualen så står det att man kan lägga kabeln i vilket hål som helst i kopplingen. Har stoppat in dom random.
 
Teacer Teacer skrev:
I manualen så står det att man kan lägga kabeln i vilket hål som helst i kopplingen. Har stoppat in dom random.
Ja det spelar ingen som helst roll vilken ordning. Bara man får i dom hela vägen in och trycker ner sen blåa biten hela vägen över allt.
 
Teacer Teacer skrev:
I manualen så står det att man kan lägga kabeln i vilket hål som helst i kopplingen. Har stoppat in dom random.
Ok då har vi avklarat det..:)
 
Ska dra en guide 2 till boden. Och testa kalibrera. Ska bara ta en kaffe till. Svårt att sova för detta (i-lands) problem. :)
 
Bar ner den till grannen. Lät den köra där en stund. Sen tryckte jag på Parkera. Vad gör klippare då?
Den hittar guidekabeln och tog sig hem i den smala stigen genom dungen. Sen körde jag en ny kalibrering och valet Testa. Då gick den ner till grannen 63 meter som jag hade programmerat och började klippa. Lampan har växlat lite mellan grön och blå. Just nu fungerar allt perfekt (förutom att den valde grannens tomt vid första riktiga timerstarten). Ska gå dit 48% av gångerna.

Nu håller jag tummarna och tackar för alla tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.