Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Du har ju lite attitydproblem det är tydligt när man ser svaren från dig till de som försöker svara dig. Du har rätt och alla andra har fel eller hur? Fast du inte verkar ha fått mycket till hjälp hos varken fogde eller polis.

Man börjar se ett mönster här och "som man bäddar får man ligga"...
 
  • Gilla
EndZone och 3 till
  • Laddar…
C Carolus-rex skrev:
Man börjar se ett mönster här och "som man bäddar får man ligga"...
Nu blev ju TS tydligen attackerad redan på inflyttningsdagen, så det är väl lite väl magstarkt att påstå att "man får ligga som man bäddat" bara för att man köpt ett hus?

Sedan vill jag påpeka att reglerna om allemansrätt och hemfridszon inte är riktigt tillämpliga här. Vem som helst får färdas på vägen, och gående och cyklar kan nog tillåtas gena över ekonomibyggnadernas gårdsplan utan att byta mot det. Men dessa regler har noll och intet att göra med motorfordon och man ser tydligt på flygbilderna att vägen har tillåtits att gena över hörnet mer och mer genom åren.

Det bästa vore faktiskt en lantmäteriförrättning där man får Lantmäteriet att sätta upp en extra rejäl markeringsstolpe i hörnet, så att vägen måste gå runt den.
 
  • Gilla
mniku och 7 till
  • Laddar…
Det är ingen som sagt att allemansrätten ger fordon rätt att köra på gårdsplanen. Det är naturligtvis inte fallet.
 
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
C Carolus-rex skrev:
Ja, men du kan ju räkna med att i så fall bli åtalad för den olovliga övervakningen. Men det är väl något var och en får ta ställning till om det är värt.
Det var såklart ingen fast kamera utan husägaren själv som satt still och filmade det hela...
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Så bra att du inte har möjlighet att radera tråden.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Detta är värre än Grannfejden! Får jag köpa filmrättigheterna ? Jag tror på historien och det är väldigt sorgligt att det existerar människor som kan bete sig så illa. Sälja är enda rätta, om det går. Vi kanska ska samla ihop några hundra medlemmar och göra upp med alla hillbillies i vägföreningen? Mer anarki år folket! Hoppas ni lyckas.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
Alsbo skrev:
Oj, ett helgon till, good for you!
Jag tror Carolus inte försöker hylla sig själv på något sätt. Jag tänker mer att vi bara har din sida av storyn. Väldigt ofta när man hör två sidor av personer som befinner sig i en konflikt så har de helt olika beskrivningar om sanningen. Ingen behöver nödvändigtvis ljuga, men de ser på saken på helt olika sätt.
Jag har sett det du skrivit och det låter faktiskt inte alls roligt! Jag ser också att du verkar brusa upp ordentligt på vissa svar. Jag tycker inte att det varit så mycket att brusa upp över och funderar då lite om att det kanske är så, som många andra skrivit, att du har en stor del i denna konflikten också.
Nu har du fått en del konkreta råd som du kan använda dig av, oavsett vilken roll du ha i konflikten
Hoppas att allt löser sig till det bästa!
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Alsbo skrev:
Här blir jag så upprörd över det bemötande vi fick innan vi ens kommit på plats med grannar som skrek och hotade oss, vägföreningens styrelse som kom och ville prata med oss och sekreteraren stod och skrek och hade sina knytnävar i ansiktet på mig. Att sen bli dödshotad, sittande i en rullstol, av en man som jag inte sett tidigare och att närmsta grannen hotar att skjuta oss gör inte precis saker bättre.
Det är förstås en alldeles absurd och oacceptabel situation att hamna i. Och att det skulle få fortgå utan att ni får något som helst stöd av myndigheterna känns även det orimligt. Därav, skulle jag tro, de många frågorna om ifall vi fått höra hela historien.

Alsbo skrev:
Tack för era råd och ert medkännande, jag raderar strax tråden för den har spårat ut helt tycker jag.
Det hoppas jag inte sker. De diskussioner som förs här har ofta bredare relevans än bara det enskilda fallet, därför är det bra om gamla trådar finns kvar.​
 
  • Gilla
matsgran och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Åtminstone skulle alla kunna tagga ner lite, och inte skriva så drastiska saker.
TS är absolut tillräckligt mycket misstänkliggjord, det behövs verkligen inget mer i den stilen.
Har man inget att bidra med så kan man strunta i att skriva, det finns många andra trådar att hjälpa till i.

Mitt egna inlägg kanske sågs som något slags negativt, ... men faktiskt, det var helt uppriktigt, jag satt länge och funderade, och kom till sist fram till att åtminstone jag själv skulle inte orka hålla på med en kamp som den som här beskrivits.
Om inte ens myndigheter kan fås att agera så skulle allt bara vara att kasta bort sin egen livsglädje, tänkte jag.
Och vidare tänkte jag att det kanske inte är så dumt läge att sälja nu, när alla huspriser ligger så högt, och det är sånt tryck i marknaden. Denna fastighet kanske är jättesvår att avyttra till någon som finns i närheten och känner till konflikterna i området. Men med dagens bostadstryck kan man nog räkna med spekulanter ganska långväga ifrån.


Jaja, jag ska inte orda mer om detta. jag har redan skrivit det, TS har väl läst det. Det är ju (lyckligtvis) inte mitt beslut att ta ...
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Alsbo skrev:
Men om du är säker på att jag ljuger tycker jag att du ska sluta läsa här. Det skulle jag göra om jag hittade en tråd där jag tror att allt är lögn.
Det skulle inte förvåna mig om du är en av mina grannar :D
Hehe nej, jag är inte en av dina grannar. ;)

Jag säger inte att du ljuger, men jag tror inte heller att en hel bygd skulle ge sig på dig helt utan anledning och flera av dina egna inlägg tyder på att du själv är provokativ vilket inte är till din fördel som nyinflyttad i en by där många enligt dig har bott i generationer. Men om du inte inser det själv önskar jag dig lycka till med vägen och hoppas att nästkommande vinter ger lite mindre snö. :crysmile:
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Alsbo skrev:
Min man och jag har funderat på om det finns någon särskild anledning till att ingen av de som bor här köpt huset. Alla här är släkt med varandra eller gifta med grannens barn och inget annat hus har varit till salu på decennier så varför köpte ingen den här fastigheten när all mark delades upp mellan grannarna? Det var 1987. Sedan dess har fastigheten varit till salu minst 5 gånger, 7 gånger säger några. De som ägde huset före oss bodde här i 2-3 år, sen stod huset tomt i minst 2 år innan de fick det sålt, till oss...
 
  • Gilla
Pedars och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag håller med Daniel 109, det finns ingen generell rätt att filma på hela sin fastighet, det finns faktiskt ett generellt förbud istället.

Jag känner en som äger 6000 hektar fastigheter, han får verkligen inte sätta upp kameror och filma varsomhelst på sina fastigheter.
Det stämmer inte enligt min mening. Hela din privata fastighet ink tomtmark är mark där allmänheten generellt inte har tillträde. Jag misstänker att kameraövervakning i sin skogsmark inte faller under detta undantag men TS gårdsyta är ok att övervaka.

https://www.datainspektionen.se/fra...r-i-min-egen-bostad-och-tradgard-far-jag-det/

http://www.lansstyrelsen.se/skane/S.../kameraovervakning/Pages/fragor-och-svar.aspx
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Nej. Du får inte kameraövervaka gårdsplanen i det här fallet. Det tycker jag framgår i dina länkar.
 
Det är ingen som säger att de skulle låta det pågå med ett leende, eller att det är så du bör göra. Det läser du in helt själv.
 
  • Gilla
Räknenisse och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej. Du får inte kameraövervaka gårdsplanen i det här fallet. Det tycker jag framgår i dina länkar.
Det får man enligt de länkar jag postade.
 
  • Gilla
sysmali och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.