G
Om ni gillar att elda och mycket.
Köp en Viadrus,så håller ni skorstenen varm,och inte kostar pannan mkt heller.
Och vill man inte elda länge och tänker på miljön.Köp en Calmar.
 
2an skrev:
Finns ju även Calmar V65 som har 150 liters eldstad med 91% verkningsgrad, Den går oxå få med lucka i sidan för pelletsbrännare..
Iof så är det väl nästan samma pris på pellets o el nu så då kanske det inte är värt dom extra slantarna som det kostar att få luckan, Kanske bättre att lägga dom pengarna på elräkningen de få gångerna man inte kan elda...
Kommer man upp i dom pengarna är väl Inova 50 ett bättre val? Större vedutrymme och rejälare bygge.
 
Matss skrev:
Kommer man upp i dom pengarna är väl Inova 50 ett bättre val? Större vedutrymme och rejälare bygge.
Lundbergsvärme tar 40500:- inkl frak o moms men du Mats kanske säljer innovan för samma pris??
Värmepannor
 
2an skrev:
Lundbergsvärme tar 40500:- inkl frak o moms
Vad kostar pellets luckan?
 
  • Gilla
Raffelainen
  • Laddar…
2an skrev:
Lundbergsvärme tar 40500:- inkl frak o moms men du Mats kanske säljer innovan för samma pris??
Värmepannor
Får jag svara på det här utan att bli utkastad? :) Rinkaby tar 46.800:- Så det skiljer bara 6000.
 
Andreas_Hansson skrev:
Vad kostar pellets luckan?
Tror det va runt 1700:-
 
Matss skrev:
Får jag svara på det här utan att bli utkastad? :) Rinkaby tar 46.800:- Så det skiljer bara 6000.
varmepump.biz Billigast på nätet tar 40000:- vilket gör att det blir 6800:- billigare med V65:an, Så man kan nog snarare jämföra V65:an med innova 30 o då är inte valet svårt... :)
 
Annars ser man det som att det är lite pengar för att få en bättre panna med större vedvolym :)
 
Ja på en investering som man ska leva med i typ 15 år känns 6000 inte mycket att bråka om.
OBS! oavsett om det gäller pannor eller tankar,pellets brännare .....
 
Håller med bortsett från 15 år, livslängden är minst det dubbla. Installerade en 15 år gammal Solo Plus nyligen som såg ut som ny avseende rost och annan skadlig förslitning...
 
Kan förstå dej Mats som säljer Baxi du kan ju inte rekomendera nån annan panna, Det vore ju i det närmste tjänstefel..
Eller åtminstone kapa grenen som föder dej..
 
2an skrev:
Kan förstå dej Mats som säljer Baxi du kan ju inte rekomendera nån annan panna, Det vore ju i det närmste tjänstefel..
Eller åtminstone kapa grenen som föder dej..
Nja det där måste du ha fått om bakfoten, jag kan sälja vilken panna kunden önskar. Men gillar Inovan (och Extunan) eftersom dom är gedigna och effekterna snarare är angivna i underkant.

Nackdelen med Inova är just att tex Rinkaby kör med konstant rea så man tjänar inte många kr på att sälja en sån :)
 
Jag har förstått att ni (Matss) inte är inponerad av Atmos.
Varför? ved volymen på 40 ian är stor och effekten mellan Baxi pannorna borde räcka.Jag tycker att den värkar ganska rejält byggd.
Tråden startar ju med en fråga om Atmos.
 
Jag tycker dom nya Atmos GSE pannorna verkar fina.
 
GR_B skrev:
Om ni gillar att elda och mycket.
Köp en Viadrus,så håller ni skorstenen varm,och inte kostar pannan mkt heller.
Och vill man inte elda länge och tänker på miljön.Köp en Calmar.
Villa minnas att gamla ATMOS har bättre miljövärden än Calmar.

Ska man inte kompromissa är det BAXI som gäller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.