Berkelus
T TrädgårdsBjörnen skrev:
Hur många av pannorna är det som är helt trasiga? Tycker ändå de ser ok ut och det skulle vara synd att lägga dit plegel istället på ett så gammalt hus.
Bytte runt fyra stycken och på andra sidan är det ungefär lika många. Så visst, kanske kan detta tak leva ett tag till. Är bara orolig för att undertaket/läkt är så kasst. Tänker att plegel är något jag själv kan göra, att lassa ner allt tegel ensam och sedan lassa upp det eller nytt känns övermäktigt.
 
Berkelus Berkelus skrev:
Bytte runt fyra stycken och på andra sidan är det ungefär lika många. Så visst, kanske kan detta tak leva ett tag till. Är bara orolig för att undertaket/läkt är så kasst. Tänker att plegel är något jag själv kan göra, att lassa ner allt tegel ensam och sedan lassa upp det eller nytt känns övermäktigt.
Jag förstår hur du tänker. Viktigast är hur eller hur att du får till ett tätt tak.

Ett tips kan vara att sälja pannorna, kan gå att få vettigt betalt för om man orkar ta ner dem hela.
 
  • Gilla
Berkelus
  • Laddar…
C
Plegel har räddat många gamla fina hus, så kör på det om du känner att du inte orkar med ett mer kulturhistoriskt korrekt renoveringsprojekt. Hellre det än att det förfaller. Om du sparar pannorna kan man ju alltid ändra tillbaka i framtiden.
 
  • Gilla
Berkelus
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.