XaZe skrev:
Exakt, eller dimensionerad Nolla för teoretiska 30A.

Ska fortsätta kriget med era råd. Återkommer!
Den teoretiska maxbelastningen kan du räkna på 25 a i det här specialfallet eftersom huvudsäkringen är 25 a och svårligen kan bytas till större utan att byta hela säkringshållaren till en diazed gänga 3.
 
  • Gilla
XaZe
  • Laddar…
Spontant så låter det ju som föreningen har förberett för 3 fas till lägenheterna. Genom att installera desa centraler, och genom att förbereda för 3 fas till Tvättamskinsdosan, troligen tänkt för inkoppling av TM och tumlare, på var sin fas.

Frågan blir ju då om "stambytes firman" verkligen har kopplat in alla 3 fasledarna på den kabeln. Eller om det kan ha gjorts av firman som TS anlitade för dragning i lägenheten. Jag tänker att första firman kanske hade monterat 3 fas skena, så att bara var 3e säkring var aktiv. Men att firma två bytt den till en enfaskena för att kunna använda samtliga säkringspositioner.
 
hempularen skrev:
Spontant så låter det ju som föreningen har förberett för 3 fas till lägenheterna. Genom att installera desa centraler, och genom att förbereda för 3 fas till Tvättamskinsdosan, troligen tänkt för inkoppling av TM och tumlare, på var sin fas.

Frågan blir ju då om "stambytes firman" verkligen har kopplat in alla 3 fasledarna på den kabeln. Eller om det kan ha gjorts av firman som TS anlitade för dragning i lägenheten. Jag tänker att första firman kanske hade monterat 3 fas skena, så att bara var 3e säkring var aktiv. Men att firma två bytt den till en enfaskena för att kunna använda samtliga säkringspositioner.
Första saken min anlitade elektriker antydde på när han tog av kåpan.
Annars hade jag aldrig vetat att jag skulle kunna använda detta för min egen vinning (som sagt, jag är inte elektriker).
Har även nu kollat hus grannen, och lika friskt kopplat där som hos mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.