Tjena! Jag tänkte snygga till mitt kök i min lägenhet. Då jag är student har jag inte hur gott om pengar som helst därför tänkte jag inte byta ut skåp/skåpluckor. Idag ser det ut såhär:
P1021536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P1021537.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P1021538.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P1021539.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det jag har tänkt göra är att måla väggarna moccafärgade/ljusbruna, byta bänkskivorna till svarta laminat (från Byggmax) med infälld diskbänk, och ta bort ett av 40cm underskåpen samt byta ut spisen mot en 60cm bred (är 70 nu) så att jag får plats med en 45cm bred inbyggnadsdiskmaskin.

Vad tror ni om detta? Tycker det är lite tråkigt med de gamla skåpdörrarna, finns det nått annat att göra åt det tro? Har sett lite bilder på kök där luckorna är ommålade men de jag har sett har inte alls blitt fint enligt mig..

Mvh. Daniel
 
Går det att få in diskmaskinen under nuvarande bänken eller måste du höja? Låter som en bra budgetlösning tycker jag. Nymålat och tapet kan göra mycket.
 
Luckhandtagen gör skillnad
 
Höjden under diskbänken (med sockeln borttagen) är 87cm och diskmaskinerna är justerbara från 85-88cm har jag för mig, så det fungerar i alla fall.

Luckhandtagen är redan i aluminium så det är väll inte mycket lönt att byta dem?
 
Blir det verkligen bra att ta bort spisen? Har du en 70 spis så har du kanske en 70 spisfläkt också, och isåfall kan det nog se konstigt ut med en 60 spis.

På bilderna så tycker jag att golvet och väggarna är det som framförallt drar ner intrycket av köket, förutom avsaknaden av diskmaskin.