Hej!

Jag håller på och försöker inreda ett badrum. Problemet är att mina "Ernst-gener" inte är vad de borde, så jag har lite problem med inspirationen.

Har gjort lite bilder på ett förslag. Vad tycker ni om denna lösning?

/Jonas
 
  • Bild_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och nästa bild...
 
  • Bild_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och nästa bild...
 
  • Bild_5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och en sista bild från ångbadet... [smiley=lipsrsealed.gif]
 
  • Bild_4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi gillar ditt förslag, hur stort är badrummet och vad kommer kalaset att kosta tror du?

// Git o Lars
 
Rummet är nästan 13 m2 och vad det kommer kosta vill jag inte ens tänka på... :-/

Vi har inte bestämt oss för vilket kakel som vi ska ha, samt vilket badkar mm, så priset är svårt att uppskatta... Man kan väl anta att man får sälja sin själ för att ha råd... :-X :'(

Det är igentligen bara planslösningen som är "färdig" så här långt...

/Jonas
 
Jag tycker det ser bra ut!

Spottar i taket antar jag att du räknat med även om det bara är en (?) ljuskälla på bilderna.

Handdukstorken, tror du inte den sitter bättre ovanför handdukarna vid duschen? Man duschar mycket oftare än man badar eller blir ångkokt.

Vad gäller kostnaden så är det nog riktigt att man inte vill tänka på det. Sälja själen har man inget för, kroppen kan man däremot ta lite betalt för.... Köper man allt på Silvan så blir det säkert rätt rimligt, väljer man "det man vill ha" så räcker inte ens 100k.
 
Har du inga fönster föresten?
 
Ja det där med fönster ja... :-/

Jag har ett fönster i rummet idag. Högt placerat "källarfönster", men för att få plats med alla önskade features så kom vi inte på något annat än att sätta igen fönstret...

Ja det blir spottar i taket som du sa.

Ja jag ska testa med handukttorken vid duschen istället, eller både ock... ;)

/Jonas
 
Hej!

Fundera en gång till på det där med att sätta igen fönstret! Dagsljus i badrummet är guld värt tyckar jag. Det finns ju glasbetong också, kanske du kan byta till någon sådan lösning! Flytta fönstret till ovanför badkaret eller inne i bastun eller vad som helst!

/pinebar
 
Ja, ännu bättre är ju förstås både och! Två torkar, en på var ställe. Ännu bättre lösning. Men dyrare.... ;)

Angående fönstret - dagsljus ska inte underskattas även om det bara är från ett smalt fönster - jag tycker ni ska prioritera fönstret! Men går det inte så går det inte....
 
Den enda ytterväggen i rummet är den med toalett, handfat och dusch på, och det blir svårt att få in ett fönster där... :(

Skulle vilja, men jag vet inte hur det ska gå till...

/Jonas
 
Glasbetong ovanför toaletten eller inne i duschen. Ingen insyn, bara ljus!

:D pinebar
 
Ja jag har funderat i de banorna, men jag kan inte tälja för mycket i väggen då den är murad och väldigt bärande...

/Jonas
 
Lite off-topic fråga.

Är bilderna ritade hos en Svedbergsåterförsäljare, eller med någon mjukvara ni fått tag på?

:)


/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.