Är det asbest i limmet också, eller bara plattorna? Om det bara är plattorna så kanske man helt enkelt bara kan lyfta bort dom, packa i en sopsäck och köra till återvinningen. Borde inte frigöras några märkbara mängder fibrer av det...
 
Med lite tur sitter de alla halvkass, det gjorde det hos oss (bevisligen, 1 av 35kvm var kvar.)
 
BirgitS
S Snabelhund skrev:
Men jag blir lite nyfiken, har ni lagt klinkers på gammal linoleum matta? Är inte det för mjukt för att funka som underlag? Var det tillräckligt jämnt eller hur löste ni avjämningen på befintliga golv?
Plattor är det ursprungliga golvet och jag har antagit att det var linoleum eftersom det var det vanliga i början av 60-talet. Jag har ju bara sett dem uppifrån så har inte kunnat se hur de är uppbyggda, men definitivt rätt hårda och inte mjuka som den plastmatta vi la in i en annan lägenhet på 80-talet eller hade i huset byggt -89. Plattorna var jämna, jag antar att de gjort ett bra jobb med att avjämna sanden, sen har ju både våra 30x60-klinkers och förra (eller om det var förrförra) ägarens 30x30-klinkers varit större än de ursprungliga 25x25-plattorna och det bidrar väl också till att utjämna eventuella små höjdskillnader mellan plattorna.
 
har fått en del olika prisuppgifter, allt ifrån 1000-2000 per kvm. Verkar dock som att det skiljer sig en del i utförandet. En del uppskattar arbetet till en dag andra tre. Är detta en indikation på hur noggranna de är?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.