T tank77 skrev:
Ibland sitter det lätt så man kan skrapa bort det men i andra fall så kan det sitta som fan så att man får nyttja en tapetångare och ånga väck, tar en jäkla tid iofs. Fick hyra en HTC-slip en gång för att ta bort skiten, tog typ två dagar att slipa 80 kvm:crysmile:
Fyfasen, hoppas det är lika bräckligt som det var på kanterna som jag ryckt bort. Då ska det gå som en dans. Annars blir de tapetångaren.
 
Så nu fick jag svar :) bra då är det bara köra loss. Gud vad skönt. Borde inte ha flummat in i asbestträsket.
 
  • Screenshot_20180712-090911_Google PDF Viewer.jpg
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Svar på 24 timmar är imponerande (y)
 
  • Gilla
newkidintown och 1 till
  • Laddar…
T
N newkidintown skrev:
Så nu fick jag svar :) bra då är det bara köra loss. Gud vad skönt. Borde inte ha flummat in i asbestträsket.
Du skulle ha frågat på forumet innan du skickade in provet eftersom i detta fall var det till 110% inte asbest!
 
Fråga till er: jag har fått bort all papp men på vissa ställen så är det tunna fläckar av tjära. Hur mycket måste jag få bort innan jag kan lägga golvärme och klinker?
 
Redigerat:
T tank77 skrev:
Du skulle ha frågat på forumet innan du skickade in provet eftersom i detta fall var det till 110% inte asbest!
Bäst att ta reda på fakta själv (labbprov osv), än att läsa spekulationer till svar på internet.
 
N newkidintown skrev:
Fråga till er: jag har fått bort all papp men på vissa ställen så är det tunna fläckar av tjära. Hur mycket måste jag få bort innan jag kan lägga golvärme och klinker?
Golvvärmen ska väl ligga i en egen plåt? Isf är väl det enda att underlaget ska vara så jämnt som möjligt.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Golvvärmen ska väl ligga i en egen plåt? Isf är väl det enda att underlaget ska vara så jämnt som möjligt.
Den ska klistras på betonggolvet med eventuella fläckar av tjära sen fix över detta. Detta är enligt uppgifterna på quicknet elvärmegolv.
 
Uppdatering
Jag har lagt ner ca 6 timmar och är nästan fått upp all tjärpapp, men betongen är missfärgad, jätte svårt att få bort alla fläckar. Går det att lägga primer på detta innan jag kör quicknet golvvärme och fix och sedan kakel?
 
  • Renoveringsarbete med borttagning av tjärpapp, exponerad missfärgad betonggolv och renoveringsverktyg utspridda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
N newkidintown skrev:
Uppdatering
Jag har lagt ner ca 6 timmar och är nästan fått upp all tjärpapp, men betongen är missfärgad, jätte svårt att få bort alla fläckar. Går det att lägga primer på detta innan jag kör quicknet golvvärme och fix och sedan kakel?
Hyr en flex och en damsugare och flexa av ytan så den blir ren. Går på någon minut med rätt grejer.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
E epw skrev:
Hyr en flex och en damsugare och flexa av ytan så den blir ren. Går på någon minut med rätt grejer.
Kan det vara denna?
 
  • Flex LD 15-10 125R betongslip för vägg och golv med elsladd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nicke-85
  • Laddar…
Jepp!

Fast att det går på en minut beror på underlaget, tog mig längre tid än så, fast då var det lim till en plastmatta.
 
  • Gilla
newkidintown
  • Laddar…
E
Det där är rätt maskin för jobbet. Men glöm för all del inte att hyra med en damsugare som är tillräckligt kraftfull. Det där vet hyresfirmorna allt om.
 
  • Gilla
newkidintown
  • Laddar…
E epw skrev:
Det där är rätt maskin för jobbet. Men glöm för all del inte att hyra med en damsugare som är tillräckligt kraftfull. Det där vet hyresfirmorna allt om.
Kanon, då kör jag på detta. Tack för hjälpen.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.