Jag undrar fortfarande vad det var som sanerades bort och hur?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag undrar fortfarande vad det var som sanerades bort och hur?
Det slarvades rejält, ingen luftrenare. Damm lämnades kvar och det kom damm i andra rum, detta är det väsentliga. Vi pratar om fusk och företag som vill spara pengar.
 
A Alexander Junior skrev:
Det slarvades rejält, ingen luftrenare. Damm lämnades kvar och det kom damm i andra rum, detta är det väsentliga. Vi pratar om fusk och företag som vill spara pengar.
Vad rivde dom då?
 
  • Gilla
newbee
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad rivde dom då?
Golv plattor, svart lim etc.
 
A Alexander Junior skrev:
Golv plattor, svart lim etc.
Gjordes någon analys av materialet ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gjordes någon analys av materialet ?
De måste ha gjort det , eftersom företaget gjorde en" anmälan om rivning av asbest"
 
Måste ? Har du sett svart på vitt att det är konstaterat asbest i lägenheten? Har du hyresrätt?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Måste ? Har du sett svart på vitt att det är konstaterat asbest i lägenheten? Har du hyresrätt?
Ja, det är konstaterat.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Måste ? Har du sett svart på vitt att det är konstaterat asbest i lägenheten? Har du hyresrätt?
Det finns många företag som fuskar med saneringen.
 
Tänk på att dessa firmor tjänar massor av pengar på att sanera. lätt att skrämma upp folk utan att det finns asbest också. Men om du själv har sett att proverna visat asbets så….
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tänk på att dessa firmor tjänar massor av pengar på att sanera. lätt att skrämma upp folk utan att det finns asbest också. Men om du själv har sett att proverna visat asbets så….
Jag har sett proverna. Men jag förstår vad du menar, självklart så är det många som vill tjäna pengar på individer som är lättskrämda.
Jag tycker mer att rätt ska vara rätt. Om företaget har gjort fel så blir det konsekvenser.
 
D DrBuggaHugga skrev:
Klart du måste vädra ut, du kommer ju aldrig lyckas damma upp varenda fiber.. Det finns ju en anledning till att man ska använda en luftrenare för att skapa undertryck så dammet fångas upp i filtret. Men jag tycker du borde anmäla företaget om dom nu har rivit asbest utan luftrenare. Om det sprids damm i övriga utrymmen så utsätts fler än du för dammet, små mängder dock, men det spelar ingen roll.. Jobbet ska utföras på rätt sätt.
Yes, är det byggnad eller arbetsmiljöverket som gäller om jag ska anmäla företaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.