Min sambo och jag tittar på ett hus från Team Boro-hus som är byggt 1990. Fasaden är puts på cellplast vilket så klart gör att man blir lite orolig.
Igår hade vi en besiktningsman på plats som gjorde en överlåtelsebesiktning och han hittade ingenting uppenbart problem med vare sig fasad eller annat. Det var ju så klart bra, men samtidigt börjar vi bli lite oroliga för vad som kan finnas där inne som man inte vet nånting om.
När vi läser artiklar i ämnet så rör det sig mest om hus byggda under 2000-talet.
Jag har idag ringt och pratat med Småhusskadenämnden, som inte kunde hjälpa mig eftersom huset var för nytt de hade bara upplysningar om hus byggda tidigare än 1988. Jag har dessutom haft mailkontakt med Ingemar Samuelsson på SP som var väldigt snabb med sitt svar, men enligt honom var huset för gammalt och de visste ingenting om specifika tillverkare.
Är det någon som har haft problem med ett liknande hus, av ungefär samma ålder, eller kanske tom från Team Boro?

Mycket tacksam för svar.
 
Många byggnader med putsade enstegstätade träregelväggar har fått fuktskador. Väggkonstruktionen är felaktig och uppfyller inte de krav som samhället ställer på byggnaders fuktsäkerhet. Därför uppmanar Boverket fastighetsägare att låta undersöka hus med den här typen av väggkonstruktion. Vi vill samtidigt uppmärksamma byggherrar på problemet, liksom kommuner och länsstyrelser som har tillsynsansvar över byggandet. Läs mer >>
/fuktcentrum
 
Redigerat:
Redigerat:
Skandalen växer enl Svd idag.
 
Marlene, du ar nagot sa ovanligt som en "key influencer". Med den har siten har du lyckats med nagot som inte manga bloggare lyckas med och det ar kanske darfor som det dykt upp manga kopior pa sistonde. Google till exempel varderar Byggahus-artiklar och forum mycket hogt, manga ganger hogre an foretag som sysslar med samma amne och antagligen har en mycket storre marknadsforingsbudget an du.

http://en.wikipedia.org/wiki/Influencer_marketing

Jag arbetar sjalv med marknadsforing och internet och den har effekten ar inte alls ovanlig. Det ar inget fel med siten, snarare ar det kanske sa att den har vaxt ur sin kostym, eller ocksa att du borde lagga lite mer tid pa att strukturera mediakontakter. Kortsagt, du behover en PR ansvarig! Kanske nagot att tanka pa infor nasta ar? Det vore ju trist om byggahus.se blev omkort av nagot riskkapitalprojekt med dolda intressen.

Du har en otroligt vardefull resurs har, med ratt kunskap och ratt marknadsforing kan den bli annu mycket vardefullare.
 
Tokyoboy skrev:
Marlene, du ar nagot sa ovanligt som en "key influencer". Med den har siten har du lyckats med nagot som inte manga bloggare lyckas med och det ar kanske darfor som det dykt upp manga kopior pa sistonde. Google till exempel varderar Byggahus-artiklar och forum mycket hogt, manga ganger hogre an foretag som sysslar med samma amne och antagligen har en mycket storre marknadsforingsbudget an du.

[länk]

Jag arbetar sjalv med marknadsforing och internet och den har effekten ar inte alls ovanlig. Det ar inget fel med siten, snarare ar det kanske sa att den har vaxt ur sin kostym, eller ocksa att du borde lagga lite mer tid pa att strukturera mediakontakter. Kortsagt, du behover en PR ansvarig! Kanske nagot att tanka pa infor nasta ar? Det vore ju trist om byggahus.se blev omkort av nagot riskkapitalprojekt med dolda intressen.

Du har en otroligt vardefull resurs har, med ratt kunskap och ratt marknadsforing kan den bli annu mycket vardefullare.
Håller med om att byggahus.se influerar starkare än någon annan aktör på marknaden, men detta är till stor del tack vare forumet. Det är forumet som skapar hög PageRank och övriga artiklar hänger med på det tåget. Inte för att ringakta artiklarna, men utan forumet hade de inte fått lika höga poäng.
Detta är ju tack vare att forumet är välstrukturerat och har aktiva moderatorer, men framför att för att det finns en sådan otrolig mängd kunnigt och intresserat folk som skriver inlägg.
 
Skulle också skriva det att det redan idag finns magasin vars redaktionella material skapas helt utifrån läsarnas bidrag i forum.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Vi hade en artikel om mögel i nybyggda putsfasader för en månad sedan. Nu, en månad senare när nyheten har nått TT, tar plötsligt alla medier upp frågan och den börjar diskuteras här i forumet. Tipsa mig, vad gör jag för fel?

[länk]
Jag gör antagandet att "att göra rätt/lyckas" innebär att ni skapar diskussioner här på forumet genom era nyheter och att detta sker i anslutning till när ni publiserar nyheterna.

Eller är det att påverka industrin? Och spelar det roll om förändringen kan spåras till er?

Vet du var TT fick informationen ifrån? Var det kanske från ditt forum? Isf har du ju lyckats och du når till en bredare målgrupp.

Det är svårt att ge tips utan insyn i er affärsmodell samt era målgrupper.

Men om du vill ha en idelista så kommer här några förslag.

- Var tydligare i era texter vad ni hoppas åstadkomma med texten. Vilken diskussion vill ni starta eller vad vill ni att läsaren ska göra efter att de läst texten? När jag ska hålla tal, presentationer, osv börjar jag alltid med målet.

- Skicka ut en survey till alla användarna i forumet där du samlar feedback på hur vi tycker ni presterar i förhållande till era mål.

- Öppna en egen youtube-kanal där ni gör egna dokumentärer. Korta och långa.

- Inled samarbeten med andra forum, journalister, och tv-kanaler för att få större genomslagskraft.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.