Bart skrev:
Representanter från föreningen har vad jag förstår endast meddelat TS i förväg vad som gäller. Antagligen för att det inte ska uppstå missförstånd eller bli gnäll från boende runt omkring som kan undvikas.

Se till att få tillstånd när det behövs för lastning och lossning. Se till att eventuella containrar får tillstånd och att de inte blockerar väg för utryckningsfordon eller andra boenden. Gör klart för entreprenören vilka regler som gäller. Skulle det uppstå skador vet du i förväg vem föreningen kommer vända sig till så att du kan på ett tidigt stadie förekomma dem genom att själv ta upp det med dem och visa att du är resonabel.

Dokumentera hur vägen ser ut före ni börjar så att eventuella skador som redan existerar inte hamnar på ditt skadekonto i efterhand

Edit: Läser tråden igen och ser att arbetena redan börjat. Se detta ovan som ett förslag hur det kan göras från och med nu om det går.
Ja, detta med att man skulle anmäla stod i en skrivelse från 2012 som fanns på foreningens hemsida. Men det är ju helt omöjligt att ta till sig all information som nyinflyttad. Jag hade missat detta helt enkelt.

Ser inte ut som att några problem uppstått dock. Framkomligheten var aldrig hindrad förutom en en-dags lossning av tvättad makadam som spred sig över trottoaren mellan vägen och min uppfart. Så helt OK utfört av entreprenören trots allt tycker jag.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.