Krilleman
Självklart byter du blandare samtidigt!
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Nej, blandarna med diskmaskinsavstängning har allt inbyggt. Alltså bara 2 rör IN i blandaren och 1 ut för diskmaskin
Börjar dock fundera när jag läser erat detta om det är värt att byta blandare nu. Då kan man ju lika gärna kan sätta ett T och mata maskinen med och se till att det finns en balofix mot den med så man kan stänga vattnet. Är ju trots allt lite billigare med lite kopplingar än en ny blandare
 
N Nygge72 skrev:
Börjar dock fundera när jag läser erat detta om det är värt att byta blandare nu. Då kan man ju lika gärna kan sätta ett T och mata maskinen med och se till att det finns en balofix mot den med så man kan stänga vattnet. Är ju trots allt lite billigare med lite kopplingar än en ny blandare
Eller ropa hem en begagnad blandare på Tradera? Finns i mängder. Du ska bara veta hur det känns fräscht med en ny blandare i ett annars skittråkigt kök. Fråga mig, jag har lixom lila köksluckor :sick:
 
G ekaa88 skrev:
Hur gick det @Nygge72 ?
Jo det gick bra. Blev en ny blandare och allt jag behövde köpa nytt var förminskning (klämring) till befintlig dragning och avlopp =) Jag bollade frågan med rörmokaren gällande kulkopplingarna, men då dessa är äckligt dyra de små rackarna och vi talar om en enfamiljshus enplanare, så ansåg han det mycket vettigare att investera i en ny (om det skulle behövas) huvudavstängning så då kostar lika mycket och stänger alla vattentillförsel, då man väldigt sällan stänger vattnet för att göra reparationer. Är det enfamilj så är det ju då oftast ett planerat avbrott. Jag tyckte det lät vettigt och gick på den lösningen. Så nu väntar jag bara på diskmaskinen =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.