C
BirgitS BirgitS skrev:
Totalbetyget på Prisjakt inkluderar folk som bara har lämnat ett betyg utan att skriva ett omdöme.
Det gör det säkert, men också:
Skärmdump av en text som förklarar betygsättning där få betyg drar snittbetyget mot mitten och extremt höga/låga betyg kräver fler omdömen.
 
Fairlane
A arbina skrev:
Jag älskar att laga mat för många, så det blir nog byte. Tack för all info.
Ja, gillar man det vill man såklart ha bästa spisen, men det fungerar kanske ändå med denna. Det man kan kolla är om den är studentversionen som nämndes ovan eller fullkopplad. Är den fullkopplad går den ändå inte att maxa allt samtidigt, men det är ju inte ofta man gör det.
 
  • Gilla
arbina
  • Laddar…
Tag av locket på elkontakten i väggen och kolla att där är 5 ledare inkopplade!
Särskilt kolla den upp till vänster, motsvarande foto på kontakt från gamla spisen/hällen där ett stift saknas , den nya måste ha alla 5 stiften.

Finns inget lock att lyfta, men så här ser det ut.

Gammal väggkontakt med fyra synliga ledarhål och ett saknat stift, smutsig vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal väggkontakt med fyra synliga ledarhål och ett saknat stift, smutsig vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fairlane
Du har två skruvar där. Skruvar du ut dem se ser ju innanför. Obs, känner du dig inte trygg med detta så gör det inte. Ska du ändå ha ut en elektriker så gör hen det utan problem i 99 fall av 100.
 
A arbina skrev:
Tag av locket på elkontakten i väggen och kolla att där är 5 ledare inkopplade!
Särskilt kolla den upp till vänster, motsvarande foto på kontakt från gamla spisen/hällen där ett stift saknas , den nya måste ha alla 5 stiften.

Finns inget lock att lyfta, men så här ser det ut.

[bild] [bild]
Det är med stor säkerhet ingen nolla i den kontakten!!!
Ring elektriker! för den gummikabeln har troligen bara 4 ledare.
Dessutom sitt kontrakt uppochnervänd så nollan är ner till höger på bilden.
Prova inte med hällen den den går sönder om nollan saknas!
 
  • Gilla
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Fairlane Fairlane skrev:
Ja, gillar man det vill man såklart ha bästa spisen, men det fungerar kanske ändå med denna. Det man kan kolla är om den är studentversionen som nämndes ovan eller fullkopplad. Är den fullkopplad går den ändå inte att maxa allt samtidigt, men det är ju inte ofta man gör det.
Om det är den spis som Bosch-länken går till så var det kring 7 000 W i anslutningseffekt och inte kring 11 000 som det ska vara för normal användning.
 
  • Gilla
arbina
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det är med stor säkerhet ingen nolla i den kontakten!!!
Ring elektriker! för den gummikabeln har troligen bara 4 ledare.
Dessutom sitt kontrakt uppochnervänd så nollan är ner till höger på bilden.
Prova inte med hällen den den går sönder om nollan saknas!

Kontaktar elektriker. Nu gäller det att bestämma om jag vill ha ugnen eller inte. Den ska levereras på fredag kväll. Nu gäller det att bestämma om jag ska avbeställa leveransen eller inte och hoppas isåfall att jag slipper betala leveransbolaget som Bygghemma använder sig av där spisen nu finns. För tillfället väntar jag på att de, Bygghemma, ringer mig för att få svar på mina frågor.
 
EddieHansson
A arbina skrev:
Bygghemma, ringer mig för att få svar på mina frågor.
De lär inte ringa. Du måste ringa och ringa och ringa för att få svar.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Jag ringde och fick tag på en person som skulle ringa tillbaka. Det gjorde han för att säga att det kan ta tid idag för de svarar inte på telefon el.dyl. idag, men på kontakt via email. Men de "brukar" vara snabba på det.
 
Fairlane
BirgitS BirgitS skrev:
Om det är den spis som Bosch-länken går till så var det kring 7 000 W i anslutningseffekt och inte kring 11 000 som det ska vara för normal användning.
Ok, jag minns kanske fel från tråden med studentspisen, men jag fick intrycket att den hade lägre effekt, 4600 W eller så. Att den fanns i två varianter.
 
BirgitS
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, jag minns kanske fel från tråden med studentspisen, men jag fick intrycket att den hade lägre effekt, 4600 W eller så. Att den fanns i två varianter.
Det var en häll och inte en spis.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var en häll och inte en spis.
Spisen har normal effekt på ugnen med låg effekt på hällen. Det är därför totaleffekten inte ser fullt så låg ut.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nu undrar jag vad det är för skillnad mellan en integrerad och en fristående spis?
 
Finns det integrerade spisar?
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Instämmer med Daniel så en länk till vad du menar underlättar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.