Califali skrev:
Du måste ha en "sjömatta" om du vill få ett bestående resultat. Annars kommer det börja växa upp här och där igenom sanden och du måste gå med kratta och lie en gång i veckan för att hålla rent :)
Hade själv tänkt lägga en vanlig markduk, men räcker inte det?
Skall inte lägga någon sand i sjön, bara på land.
 
Har ringt och hört mig för nu.
Muskö kunde inte hjälpa mig, men dom var jättetrevliga och gav mig tipset om nordanvind.
http://www.nordanvind.se/
Även där jättetrevlig kontakt, men dom har inga fasta leveranstider för så "små" kvantiteter.
Dock hör dom av sig nästa gång dom har vägarna förbi, så skall vi kolla tillstånd så länge.

Tack för all hjälp här.
//Karl.
 
Johan Gunverth skrev:
Dum fråga, men kan inte en pråm ta sanden "i lösvikt"? Det är väl bara att fylla pråmen, bogsera ut och ankra upp, sedan hiva av allt på rätt ställe?
det kan de säkert men med tanke på vad det kostar per timme vill man nog inte stå och handskotta av sanden
 
Det finns massor av pråmar och färjor som åker runt i skärgården med transporter (jobbar i Nacka Strand, och dessa glider förbi mitt fönster dagligen). Många har en grävare på däck och kan lasta/lossa med den. Muddring och transport av sand, jord och grus mm samt bryggbyggen brukar de hålla på med. Problemet är kanske att hitta dem, men testa att söka på Eniro efter sjötransport eller muddring. Många kan köra av grävaren och hjälpa till med planering av marken också....
 
Hur gick det med sandstranden? Gjort några lärdomar som du vill dela med dig av? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.