Då är entreprenören vald och det blev JR-bygg från Munka-ljungby.

Vi var i kontakt med VA-gruppen i Höör men mannen i telefonen blev sur när jag bad honom speca upp priset så att jag kunde jämföra med andra. Svaret blev : VI ÄR INTE INTRESSERADE AV ATT DU VISAR VÅRA KONKURRENTER VÅRA PRISER.... nähä svarade jag och förstår direkt att dom är dyra då en upphandling av tjänster oftast innebär minst tre förfrågningar från olika håll för att jämföra priser och tjänster. Det visade sig senare att VA-gruppen inte var så billiga heller på jobbet!
 
Som ni ser så har jag gett en del ris till Comab nedan....
Självklart ska ge man ris när det behövs och ros när det är motiverat.
Jag har rett ut mina klagomål med dem och tycker att vi lyckades föra en vettig disskussion.
-Leran är hämtad
-Uppfarten fixad
-känner att jag har fått bra kontakt med den ansvarige som verkar ta ansvar om de händelsevis gjort fel.

synd att det blev som det blev men jag är jätteglad att vi lyckades reda ut.
Jag vet inte hur de ligger prismässigt jämfört med andra (ingick i totalentreprenaden från GH) men jag kan nu åter rekommendera dem med tanke på kundvården de visat i efterhand.

häls Theo

Theoharis skrev:
Vi har också haft med COMAB att göra och jag tycker inte om snacka skit men tyvärr måste jag också avråda er.
Vi skulle ha 35kvm hårdgjord yta för uteplats..... ca 20-25 i djup.....
ytterområdena (ca 10 kvm hade bara täckts med 3-5cm makadam direkt på leran......
Upptäckte det när jag skulle borra för några plintar ganska nyligen...

Lät en grävare på plats i området fixa till det....... har kontaktat och klagat hos COMAB men de har inte ens bemödat sig att svara....

Vidare har de dumpat en del(gissninsvis ca 5-10m3) av leran de schacktade från vår tomt på granntomten.... (i priset ingick bortschaktning och deponi)...... jag fattar inte varför då de faktisk ändå körde iväg den största delen (55m3)....

mitt tips ...välj ngn annan....
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.