Nissens Nissens skrev:
Det ser inte ut som en ångspärr tycker jag. Å andra sidan kan jag inte heller säga vad det är faktiskt. Kanske någon slags ångbroms?
jag tänkte bytta innretak , ska jag installera Ångspärr eller ska kör med befintlig ?
 
Om du lyfter på isoleringen på vinden så bör du se om det är plast eller inte. Svårt att se i ett litet hål. Eller så kollar du efter du har tagit ner innertaket.
 
Här är bild , bejöver jag ångspärr eller ska sätta direkt gips på den
 
  • Renoveringsrum med sänkt tak, synlig isolering, ledningar och fönster mot grönska utanför. Oavslutat projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så där har jag hemma ovanför originaltaket.
Det är en väldigt tunn plast.
Så ja har du tagit bort gamla innertaket och den svarta plasten åkt med så ska du sätta ny plast i taket.
 
svarta plast den sitter kvar , jag har tagit ner bara innretak
 
Nissens
O okaenrique skrev:
jag tänkte bytta innretak , ska jag installera Ångspärr eller ska kör med befintlig ?
Jag hade nog lagt in riktig ångspärr.
 
  • Gilla
okaenrique
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag hade nog lagt in riktig ångspärr.
Ok , jag ska använda 0,2mm .Måsta jag lägga den på väggen också ? det är OSB och tänkte lägga gips direkt på den
 
O okaenrique skrev:
Ok , jag ska använda 0,2mm .Måsta jag lägga den på väggen också ? det är OSB och tänkte lägga gips direkt på den
Ytterväggar och tak ja.
Men inte mellan osv och gips utan isoleringen och osb.
Var det inte plast där när du öppnade ytterväggen ?
 
  • Gilla
okaenrique
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Ytterväggar och tak ja.
Men inte mellan osv och gips utan isoleringen och osb.
Var det inte plast där när du öppnade ytterväggen ?
Jo det finns plast och gamal spärr från 70 tallet men jag tänkte kör med riktig ångspärr. Det blir svårt med Ytterväggar eftersom det finns redan OSB och jag vill inte tabort dem jag ska gipsa direkt på dem .
 
O okaenrique skrev:
Jo det finns plast och gamal spärr från 70 tallet men jag tänkte kör med riktig ångspärr. Det blir svårt med Ytterväggar eftersom det finns redan OSB och jag vill inte tabort dem jag ska gipsa direkt på dem .
Finns det redan plast bakom osb ska du inte stoppa ett lager mellan osb och gips.
Har du skippat plast bakom osb så är det fel, vet inte om kan kompensera det med att stoppa mellan osv och gips, men jag hade inte gjort det utan tagit bort osb och gjort rätt.
 
Nej, du behöver inte en ny spärr i tak eller riva väggarna och lägga något där. Se till att täta ev. hål i taket med redig (dyr) tejp.
 
O okaenrique skrev:
svarta plast den sitter kvar , jag har tagit ner bara innretak
Missade detta inlägg, nej då behöver du inte sätta ny plast om den gamla är kvar
 
T TheGame skrev:
Missade detta inlägg, nej då behöver du inte sätta ny plast om den gamla är kvar
Så här ser den ut just nu
 
  • Ett rum under renovering, exponerad isolering i taket, naken vägg, tre fönster med utsikt, skräp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O okaenrique skrev:
Så här ser den ut just nu
Ja så där ser det ut ovanför mitt innertak också det är väldigt tunn brunpapp sen svart tunn ovanpå.
Om det är intakt, så gips på bara, tejpa ev hål bra
 
  • Gilla
Freniño
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.