Krilleman
Nej, utföraren har fortfarande ansvar för sitt utförande. Det är bara ett papper på att man är överens om att göra en avvikelse från normen.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Ser du var prisolen som matar in i badrummet kommer fram?

Går det inte att skarva på ny PEX synligt vid detta stället?

Då löser sig problemet med Vatettes badrumsfördelare och du får ny och fin matning in i badrummet! (y)

[länk]

Är lite osäker på detta.
ska se imorrn när jag bryter upp vägg och golv hur det ser ut. Jag bor i radhus och verkar inte finnas nånstans där synliga rör eller skarvar finns.
 
Krilleman
D Daniel 109 skrev:
Nej, utföraren har fortfarande ansvar för sitt utförande. Det är bara ett papper på att man är överens om att göra en avvikelse från normen.
Hur menar du nu?

Kunden önskar göra avkall från regelverket pga befintliga installationer, avvikelse skrivs efter muntlig avrådan.

Menar du att installatören tar ansvaret för befintliga installationer i detta fallet med?!

Vad gör då den dokumenterade avvikelsen för nytta?
 
Nej,för sina arbeten naturligtvis. Nyttan med dokumentet är att kunden inte kan gnälla på hantverkaren att denna inte följt normen.
 
Krilleman
D Daniel 109 skrev:
Nej,för sina arbeten naturligtvis. Nyttan med dokumentet är att kunden inte kan gnälla på hantverkaren att denna inte följt normen.
Men vid dessa händelser har jag ju redan skrivit om.

#15

[Repeat OFF]

Krilleman Krilleman skrev:
Vill kunden att ett säkervattenanslutet företag ska göra avsteg från regelverket får kunden skriva på en avvikelse. Således tar kunden på sig ansvaret för framtida fel pga detta.
 
Det var INTE det jag skrev.
 
Krilleman
Vem menar du då tar ansvaret från avsteg i regelverket säkervatten om installatören är behörig? :thinking:
 
Vad menar du?
 
  • Wow
kulle
  • Laddar…
plastbytta plastbytta skrev:
Fråga nr 2:

Hur gör jag med inkommande tappvatten i badrummet?

Jag kommer att använda mig av pex RiR och dra skarvfrittt i vägg och använda mig av vatettes väggenomföring för dusch och toalett.

Under kommoden där vattnet kommer in vill jag ha en väggbricka och vatettes badrumsfördelare.

Här är så problemet. Det verkar inte som jag kan kombinera koppar och plast med dessa väggbrickor. Hur gör jag? Någon annan leverantör som har en bra fördelar tänkt att sätta utanpå vägg

Eller ska jag helt enkelt bygga in ett fördelarskåp med alla skarvar däri?

Badrummet är inte jättestort så finns inte så bra plats med en inspektionslucka till fördelarskåpet
Är inte alls rörmokare och fattar kanske helt fel, men vi har ett kaklat utrymme infällt i väggen som fördelade, detta är alltså helt öppet, men det döljs bakom kommoden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.