Status
Tråden går ej att kommentera.
Ser ut som nåt som assyrierna/syrianerna i södertälje skulle kunna bygga. fast lite större.

Finns många liknande hus runt om Södertälje, de flesta har fasad av mexitegel och smällls upp av polska byggnadsarbetare.

/fredrik
 
OlaF skrev:
Själva formen är ju helt ok och likaså planritningen men materialvalen gör ju att antalet möjliga köpare faller rätt snabbt.
Ja tycker också att planlösningen är OK. Man får inte möbler och gardiner i köpet så det kan man bortse ifrån.
Den mest öppna planlösningen jag har sett hittills så det passar väl i trenden. Stora fönster och terraser är inte fel heller. Några av dom många badrum är inte så trendiga - ej gråa och sparsamt dekorarade....
Det går ändå att skappa en helt annan miljö med andra möbler, gardiner och färg på väggarna och få ett intressant hus, tycker jag.
En utmaning för en inredningsarkitekt?
gaia
 
Jag säger som övriga, det är gräsligt, men gräsligt snyggt. Vet inte om jag ska vara fascinerad eller kräkas... vilket slott.
 
Hehe, jag kommenterade huset i redax-bloggen innan jag såg den här tråden men jag kan inte låta bli att upprepa mig litet! Ämnet är ju underbart!

Det står : "Huset kan säljas i befintligt skick eller helt färdigställt, varför priset kan diskuteras efter visning." Och: "Säljaren kan åtaga sig att färdigställa tomten med asfalterad uppfart till garage och entré."
Är inte det rätt säkra tecken på att säljaren är en entreprenör?

Och "stilen" sen, det är som om någon har försökt plocka ihop något riktigt lyxigt utan att ha vare sig någon egen relation till sån stil eller nån aning om hur folk som köper sånt tänker och känner. Så jag tror att det är ett ganska amatörmässigt spekulationsbygge, men det är klart, vad vet man.

Jag vet däremot att på gatan ovanför finns det åtminstone två villor, kanske flera, som är byggda på spekulation av finska småentreprenörer. Jag var på visning i en sån, ingen lyxvilla men det fanns saker som påminde om denna. Helöppen planlösning i EP. Inredning som såg mer ut som något som satts ihop för att imponera än som något som någon valt till sitt hem. Och jättestor terrass. Så jag har mina misstankar, jag.
 
jon_h skrev:
Förresten, hur hade de tänkt när trappan kommer ner halvvägs förbi ytterdörren på tredje bilden uppifrån på 21-25..?
Nä, kolla planritningen...det där är inte ytterdörren...utan dörrn till muggen..!!
 
Om dom byggt på spekulation och för att imponera borde dom väl gjort färdigt fasaden. Det ser ju förjävlig...t ut. Första intrycket är viktigt! Jag tycker det ser ut som om inredningsarkitekten gjort ett fullgott jobb medans entreprenörerna slarvat och inte hållit tidplanen etc...
/CC
 
Har inte dom där husen varit halvfärdiga i åratal? Känns som ett konstigt sätt att göra ett spekulationsbygge. Jag håller mina pengar på att det är en privatperson som inte har råd att göra klart utsidan nu när alla pengar gått åt till inredning.

...och om det nu ÄR ett spekulationsbygge skulle jag råda spekulationsbyggarna att ta in nån "konsult" som får hjälpa dom med utformningen inför nästa bygge...

/fredrik
 
Farzan skrev:
Nä, kolla planritningen...det där är inte ytterdörren...utan dörrn till muggen..!!
Oj, kära nån.. Det är så konstigt gjort..
 
ännu konstigare blir de ju närman ser på planritningen att dörren skall sitta på en 45 gradersvägg ???
Undrar om planritningen aldrig ändrades efter att snickaren upptäckte att en trappa tar upp lite mera yta än arkitekten tyckte, eller om mäklaren tyckte att planritningen visade upp ett tydligt byggfel (som vem som helst kommer se när dom väl är på plats) så han ändrade ritningen??

Gissningar....bara gissningar. här kommer en till.
Troligtvis röktes de en del opium i samband med planeringen
 
Visst ser väl huset bra ut, stort och pampigt likt ett slott!

Tycker oxå att planlösningen är fin i stora drag och hade det varit iordningställt på utsidan så kunde det sett riktigt bra ut!
Stora ytorna, öppna planlösningen och dom fina golven tilltalar mig.
Fina tak med nivåskillnader, mönster och infällda lampor.

Synd att dom inte gjort färdigt!

Sen kan man väl bara konstatera att vissa större misstag har begåtts på vägen... hmm! Synd!
 
Jag blir riktigt arg när jag ser bilderna, av den enkla anledningen att huset hade (har?) en enorm potential, något som de nuvarande ägarna helt har sumpat bort. Huset är stort, har en helt OK (för att inte säg rätt bra) planlösning, har en rad ovanliga detaljer som inomhuspool, 3 meter högt tak i samtliga plan osv.

Men sedan har någon fått för sig att bygga detta skrytbygge mitt i slummen (ja ursäkta men det är nog det sista stället de flesta Stockholmare hade byggt ett hus på) och dessutom inrett huset som någon slags exotisk bordell.

Nej men Jesus Kristus, att dom inte SKÄMS! Tänk vad fint det huset hade kunnat vara, hade dom anlitat en inredningsarkitekt och köpt en tomt i valfri annan stadsdel hade det huset kostat åtskilliga miljoner mer utan att det hade kostat mer att bygga.

Jag tycker sannerligen synd om mäklaren som skall sälja objektet. Trist att det inte står något om öppen budgivning via nätet, då hade man ju sett vad huset slutligen går för.

Också trist att det är endast personlig visning, hade varit hur kul som helst att gå dit och titta bara för att få se något ovanligt. Nä fan, nu måste jag helt enkelt dit och titta i helgen! :)
 
Nja, min teori var väl närmast att om det är ett spekulationsbygge så skulle entreprenören ha råkat på obestånd så att man tvingas sälja halvfärdigt. Men jag vet inte om jag tror riktigt själv på det heller, någonting säger mig att det kanske är litet mer komplicerat än så.

Hur som helst - av nyfikenhet googlade jag på adressen och fick fram en träff i ett rätt färskt nummer av Post och Inrikes Tidningar. Ett visst företag - dock inget byggföretag verkar det som - söks i ett konkursärende genom en viss styrelseledamot vars senast kända adress gick till det här huset. Ja, det är väl ingen som blir överraskad över att det var något slags obestånd inblandat så det är väl inte så konstigt...
Men jag tänkte att om man nu har bott i huset kanske det förklarar varför insidan färdigställts först.
Att man bott där behöver för övrigt inte tala emot spekulationsteorin - i det huset högre upp som jag var och tittade på hade byggaren med familj bott ett tag under färdigställandet.
 
Här är en annan halvfärdig kåk

Lite annan stil på den, riktigt snygg tycker jag! Huruvida det är ett fuskbygge kan inte jag avgöra. Utgångpriset är 19 mille... :eek:

Hälsningar
Capricce
 
capricce skrev:
Här är en annan halvfärdig kåk

Lite annan stil på den, riktigt snygg tycker jag! Huruvida det är ett fuskbygge kan inte jag avgöra. Utgångpriset är 19 mille... :eek:

Hälsningar
Capricce
Du skojar va??

19mille?
 
Hehe, och "hela" 650 m2 tomt får du också!

Det märkliga verkar ju vara att ju närmare kåken ligger vatten så blir inomhuspoolerna större och mera spektakulära....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.