elmont skrev:
Ställ brödrosten på en hylla så att alla kan se den, köp en billig som du kan använda och säg att brödet blev rostat i den fina.
Se då till att den du köper billigt oxå är 850W 120V och seriekoppla den med den första. Nu kan man både titta på och använda båda rostarna. Gäller förstås att de blir klara samtidigt, annars slocknar ju den senare när den första är klar!

;D
 
Tack för alla svar. Det verkar finnas alla möjliga innovativa sätt att få rosten att fungera :). Det är klart att det inte är värt att lägga hur mycket pengar och meck som helst på en brödrost men det vore kul att få den att funka. Det är en sån som rostar in en bild på brödskivan som rostas.

Vi får se hur det blir.
 
Åk dit igen och köp en till och serie koppla dom ;) då kan du ju dessutom rosta dubbellt så många mackor på en gång :p
 
Eller någon 850W infravärmare tex som går på 120V
 
Mikael_L
NÄ, kasta skiten, och gör ett riktigt köp, både billigare, snyggare och säkrare...!!!

Vadååå negativ, Jag ???.... ;)

Men allvarligt talat, alla tips om hur du fixar det är både dyra, ofta farliga och blir knappast vare sig snygga installationer eller lättanvända!
Men jag gillade all kreativitet som väcktes upp!! definitivt .. ;D
 
Mikael_L
På jobbet har vi en fin sak i vår verifieringsverksamhet som är "perfekt" för detta:

En AC power supply som det går att ställa mellan 0-280 V och 45 - 1000 Hz och 0-16 A.
(+ lite olika vågformer) (höll på att glömma, man kan simulera olika nätstörningar enligt diverse normer med) ::)

Den är dryga metern hög, ca 60x60cm och matas med trefas 400V 10A.

Kostar väl runt kvartsmiljonen, men då ger den jättefina vågformer och du kan dessutom slänga ut alla element ur huset! ;D ;D ;D
 
Mikael_L
Jag kastar in en bild med. Framsida och baksida.
Kolla in de maffiga gröna effektmotstånden, lite värme blir det. :D
 
  • ACs.jpg
Ohh, en sån vill jag ha!!!

Vilket märke? Leverantör?

Med 60x60 och ca en meter får den ju plats där diskmaskinen sitter idag (måste höja bänkskivan lite bara...). Trefasen tar jag från spisen, den behövs ju inte nu om jag skaffar amerikansk brödrost. Dessutom kan man köpa en mängd andra elprylal från diverse länder, borde kunna löna sig om några år...typ några hundra...

;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.