Enklast är ju att testa. Dom reder ut betydligt mycket mer än vad man tror. Annars kanske det går att flytta upp laddstationen antigen till framsidan eller inne på området med den smalapassagen.
 
Ja jag ska låta den vara nu, så får jag se hur ofta han hittar in. Sen kan jag överväga att flytta på stationen eller dra ut en guide när jag vet hur den jobbar.

Det räcker ju med att jag lyfter in den på det andra området ett par gånger om den inte hittar in så håller jag gräset kort där också.
 
Uppdatering:

Jag flyttade laddstationen idag. Dels för att den får för mycket sol där den stod, och dels för att jag var nyfiken på hur den skulle klara passagen. Nu står den i början på passagen, sett från den lilla ytan.

Jag har inte finlirat några inställningar eller jobbat speciellt mycket och den sköter sig klockrent!

am.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har testat att följa slinga åt vänster 4 meter och då klipper han lilla området, och hittar hem.

Jag har även testat att följa guide och då åker han klanderfritt genom den smala passagen. Hittar även hem lika bra via guiden.

Nästa steg blir att dra guiden hela vägen ner till högra hörnet, blir helt suveränt att kunna släppa ner dit 50% av starterna så får han irra sig hemåt och klippa på vägen!
 
Det där ser klockrent ut. Kommer fungera galant. Blir ju en del körande ut med guiden nu när du har laddaren i den lilla zonen. Men står laddstationen bättre där så är det ju kvittsamma.
 
Ja, det hade blivit massa mer körande i det första alternativet tror jag. Här står den fint skyddad i norrläge och utan insyn också, så läget känns som det rätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.