Glöm inte att sätta barnspärr på överskåpen! Mina två illbattingar staplade en pall ovanpå en stol ovan på ett vingligt bord och klättrade upp och gömde sig i garderobernas överskåp (ca 1,9 över golv)...
 
LUDDET skrev:
Kanske diska prylarna också om barnen har lekt med dem på golvet.
äähhh.......lite skit rensar bara magen ;)
 
Thomas59
-MH- skrev:
Glöm inte att sätta barnspärr på överskåpen! Mina två illbattingar staplade en pall ovanpå en stol ovan på ett vingligt bord och klättrade upp och gömde sig i garderobernas överskåp (ca 1,9 över golv)...
Ingen fara. Det blir knappast några märken i golvet om dem ramlar ner.
 
LUDDET skrev:
Kanske diska prylarna också om barnen har lekt med dem på golvet.
Har man 4 barn är golvet den renaste ytan i huset... Jag tycker man styr den där dammsugaren ständigt och jämt.....
 
Mina barn och andras ungar.
 
Thomas59 skrev:
Ingen fara. Det blir knappast några märken i golvet om dem ramlar ner.
Det var mer möblerna jag var orolig för. En träpall från 1,5m höjd ner i grangolvet...
 
-MH- skrev:
Det var mer möblerna jag var orolig för. En träpall från 1,5m höjd ner i grangolvet...
hehe, så det var inte barnen du var mest oroligt för :p
 
LUDDET skrev:
Mina barn och andras ungar.
Citerar mig själv eftersom jag vill förtydliga.

Egna barn är rena och söta och det är helt ok att tillåta dem att slicka på slevar och vispar och andra köksredskap. Springa runt i köket och leka med dem på golvet. "Lite skit rensar magen", "Golvet är så rent". Redskapen läggs sedan tillbaka i lådorna utan att diskas framgår det i tidigare inlägg.

Om ni har gäster som ser den hanteringen så kan jag garantera att de INTE tycker att "Lite skit rensar magen".:p
 
Jag har bara mina vänner som gäster....och deras ungar sopar också golvet med brödpenseln ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.